اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

مسئولان به اشتغال معلولان توجه کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: مسئولان، کارخانه‌داران و مجموعه‌های تولیدی نسبت به اشتغال افراد معلول اهتمام ورزند و به آن توجه کنند.

مسئولان به اشتغال معلولان توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امشب در جمع ناشنوایان این شهرستان اظهار داشت: اگر خداوند یک عضو از کسی را می‌گیرد، توانایی دیگری را به او می‌دهد که شاید در افراد سالم کم‌تر به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: افرادی که اقدام به ازدواج با افراد ناشنوا می‌کنند چه زن شنوا با مرد ناشنوا و چه مرد شنوا با زن ناشنوا به حقیقت جای تقدیر دارد و اجرشان نزد خداوند محفوظ است.

وی افزود: کارهای بزرگی که ناشنوایان رفسنجان انجام می‌دهند در استان نمونه است و در بسیاری از جشن‌ها اجرای بسیار خوب گروه سرود را می‌بینیم که مایه مباهات است و به زیبایی و بهترین نحو این کار را انجام می‌دهند.

رمضانی‌پور با اشاره به آیه آخر سوره الضحی بیان داشت: ما از این نعمت‌های خدادادی چه قدر استفاده می‌کنیم چه بسا فردی که قدرت شنوایی ندارد در برابر آن چه که باید بشنود و نمی‌شنود، مسئولیتی ندارد، اما افراد شنوا مسئولیت دارند و چگونگی انجام مسئولیت مهم است.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) از ابوبصیر که از یاران و راویان برجسته ایشان و نابینا نیز بوده، سئوال کردند، "آیا می‌خواهی بینایی‌ات را به تو برگردانم اما اگر برگردانم، بصیرت آخرت را از دست می‌دهی،" اما وی عرض کرد، "حاضرم بینایی دنیا را از دست بدهم و بصیرت آخرت داشته باشم" و این به آن معنا است که افرادی که در دنیا ناشنوا هستند، شنوایی آخرت نصیبشان می‌شود و شنوایی دنیا و آخرت با هم قابل مقایسه نیستند و ارزش آخرت بیشتر است.

وی عنوان کرد: در جامعه ما معلولیت‌های زیادی وجود دارد که جامعه باید آنها را بپذیرد و در کنار افراد سالم افراد معلول نیز به کار گرفته شوند، زیرا کارآیی این افراد و توانایی آنها در بسیاری مواقع از افراد سالم بیشتر است.

امام جمعه رفسنجان گفت: مجموعه‌های تولیدی، کارخانجات، ادارات، مؤسسات و سایر جاهایی که اشتغالزایی دارند نسبت به به‌کارگیری افراد معلول توانا گام بردارند چه بسا که موجب خیر و برکت برای آن سازمان و ارگان شود.

انتهای پیام/80016/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول