اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

ادارات دولتی سهم 3 درصدی اشتغال معلولان را رعایت نمی‌کنند

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: تمام ادارات دولتی باید سه درصد از سهم اشتغال خود را به معلولان اختصاص بدهند، اما در حال حاضر بسیاری از ادارات نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

ادارات دولتی سهم 3 درصدی اشتغال معلولان را رعایت نمی‌کنند

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معلولان از وضعیت بیکاری و نبود اشتغال رنج می‌برند، اظهار کرد: زیر‌ساخت‌های اشتغال معلولان در سطح جامعه فراهم نیست و فراهم‌سازی این زیر‌ساخت‌ها برای تأمین هزینه‌های بالای زندگی معلولان باید جزو برنامه‌های اصلی دولت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه معلولان آسیب نخاعی روزانه باید برای درمان، خوراک، تردد خود در سطح شهر و تأمین سایر نیاز‌های خود هزینه‌های بالایی را بپردازند، اضافه کرد: درصد بالایی از معلولان به دلیل نداشتن شغل مناسب و متناسب با وضعیت جسمانی خود درآمدی ندارند و به این دلیل برای تأمین هزینه‌های خود با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه مجموعه‌های دولتی به وضعیت اشتغال معلولان تصریح کرد: براساس قانون تمام ادارات دولتی باید سه درصد از سهم اشتغال خود را به معلولان اختصاص بدهند، اما در حال حاضر بسیاری از ادارات نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این قانون تنها در برخی از ادارات اجرایی شده است، ادامه داد: معلولان باید همانند افراد عادی از شرایط حضور در شغل‌های دولتی برخوردار باشند و مجلس شورای اسلامی باید پیگیر اجرای قانون اختصاص سه درصد از سهم اشتغال ادارات دولتی به معلولان باشد.

محمدی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی برای معلولان بخشی از مشکلات این افراد را برطرف می‌کند، تاکید کرد: در این صورت معلولان با اتکای به درآمد خود می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود و به‌ویژه هزینه‌های بالای درمانی خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/63004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول