اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از فعالیت‌های یک خیریه گزارش می‌دهد

نیت خیر یک بازنشسته سیرجانی مرهمی بر دردهای 250 معلول

علیرضا افشار یکی از بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه است که با نیت خیر خود مؤسسه خیریه میلاد نور زیدآباد را راه‌اندازی کرده و 210 معلول را زیرپوشش دارد.

نیت خیر یک بازنشسته سیرجانی مرهمی بر دردهای 250 معلول

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علیرضا افشار یکی از بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه است که با نیت خیر خود مؤسسه خیریه میلاد نور زیدآباد را راه‌اندازی کرده است و 210 معلول را زیرپوشش دارد.

 راه‌اندازی مهدکودک برای کمک بیشتر به معلولان

مسئول مؤسسه خیریه میلاد نور زیدآباد سیرجان که بازنشسته مجتمع مس سرچشمه است، گفت: با راه‌اندازی مؤسسه خیریه در شهر زیدآباد شهرستان سیرجان به کمک بهزیستی آمدم تا بتوانم، 210 معلول این بخش را کمک‌رسانی کنم.

علیرضا افشار که با ابتکار خود موفق شد، مهد کودک و پیش‌دبستانی میلاد را در این مؤسسه خیریه راه‌اندازی کند تا بتواند به تامین بخشی از هزینه زندگی معلولان بخش زیدآباد بپردازد، به خبرنگار فارس گفت: کودک و پیش‌دبستانی را در سال جاری راه‌ا‌ندازی کردم تا درآمد آن را برای تامین هزینه خانواده‌های معلولان صرف کنم.

ساخت خانه برای معلولان زیدآباد نیازمند کمک خیران

وی گفت: هم‌اکنون 50 نفر کودک را در کلاس‌های مهدکودک و پیش‌دبستانی مؤسسه میلاد نور آموزش می‌دهیم و برای پنج نفر هم اشتغال‌زایی داشته‌ایم و در سال 150 میلیون ریال درآمد این دو مجموعه و 150 میلیون ریال از کمک‌های خیران منطقه را برای خانواده‌های معلول زیرپوشش هزینه می‌کنیم.

افشار از نیکوکاران خواست تا علاوه بر اهدای کمک‌های نقدی برای ساخت مسکن معلولان هم همکاری کنند و افزود: مؤسسه خیریه میلاد نور زیدآباد 4 هکتار زمین را در اختیار دارد که می‌توان مجتمع مسکونی و ورزشی برای معلولان ساخت.

وی ابراز داشت: هر چه توجه و کمک‌های خیران بیشتر شود، تامین هزینه‌های زندگی معلولان زیرپوشش و یا ساخت مسکن به آنها به نحو مطلوب‌تری انجام می‌شود و در آینده هم با ایجاد کارگاه‌های خیاطی و گلدوزی درآمد این مجموعه‌ها برای معلولان هزینه می‌شود.

 خیران به خیریه زیدآباد کمک کنند

مسئول بهزیستی شهرستان سیرجان خواستار کمک خیران به مؤسسه خیریه زیدآباد شد و گفت: 210 خانوار زیرپوشش بهزیستی به این مؤسسه واگذار شد و مسئول این مؤسسه هم توانست با فعالیت خود در کمک به معلولان باقیات و صالحاتی را داشته باشد.

علی احمدی اظهار داشت: افشار در سن بازنشستگی علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود در بخش خیر و نیکی برای پنج نفر دیگر هم ایجاد شغل کرد.

حرکت در مسیر خیر بزرگترین توفیق است

امام جمعه شهر زیدآباد هم با بازدید از این مؤسسه خیریه که با نیت کمک به خانواده‌های بهزیستی راه‌اندازی شده است از علیرضا افشار مسئول خیریه تجلیل کرد و حرکت در مسیر خیر را بزرگترین توفیق از ناحیه خداوند به انسان برشمرد.

حجت‌الاسلام عباس عاقلی هم خواستار توجه بیشتر و اهدای کمک‌های نقدی از سوی خیران به مؤسسه خیریه میلاد نور زیدآباد شد.

===============

گزارش از محمد ایران‌نژاد

===============

انتهای پیام/80015/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول