اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری معلولان قروه

فرماندار قروه از اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار در سال جاری از محل اعتبارات عمرانی این شهرستان برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری معلولان قروه خبر داد.

اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری معلولان قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن معلولان قروه گفت: در صورت تخصیص این اعتبار، فضای مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی معلولان فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مناسب‌سازی اماکن عمومی برای تردد آسان معلولان، اظهار داشت: امید است شورای اسلامی و شهردار جدید با اولویت‌بندی اماکن عمومی، این خواسته معلولان را در اسرع وقت برآورده کنند.

فرماندار قروه خاطرنشان ساخت: برای تحقق موضوع مهم مناسب‌سازی به بسترسازی فرهنگی نیز نیاز است.

وی به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اشاره و تصریح کرد: اجرای قانون یک تکلیف است بنابراین همه ما بایستی برای عملیاتی شدن این قانون تلاش کنیم.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های جانبازان، معلولان و خانواده‌های آنها، مشکلات حضور نداشتن و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی به دلیل وجود انواع موانع فیزیکی و معماری در محیط های عمومی است، گفت: باید عرصه حضور فعالانه معلولان در اجتماع با مشارکت همه دستگاه‌ها و ادارات فراهم شود.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه معلولان شهرستان قروه به ویژه اعضای انجمن دفاع از حقوق معلولان توانمندی خود را در همه عرصه‌ها به اثبات رسانده‌اند، تصریح کرد: حال که معلولان شهرستان قروه در تمامی عرصه‌ها پیشرو بوده‌اند، مسئولان هم باید در عرصه مناسب‌سازی در استان پیشگام باشند.

وی افزود: به گفته کارشناسان هموارسازی معابر و اماکن عمومی نیاز بیش از 25 درصد افراد جامعه است و فقط مشکل معلولان نیست هرچند که همه مردم با مشکل ناهمواری معابر درگیر هستند.

فرماندار قروه گفت: نامناسب بودن معابر عمومی و تردد معلولان در کشور با اهداف عدالت جامعه مغایرت دارد.

شیخی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی اماکن عمومی ویژه معلولان و جانبازان نیست بلکه نیاز توسعه جامعه است و همه دست اندرکاران اجرایی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مسئولان و مردم باید به این امر مهم توجه کنند.

انتهای پیام/79009/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول