اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گام نخست از فوتبال قهرمانی آسیا

تیم ملی دختران با فوتبالیست‌های قمی از سد گوام گذشت

تیم ملی فوتبال دختران کشورمان با حضور بازیکنان قمی خود در گام نخست از فوتبال قهرمانی دختران آسیا موفق به شکست تیم ملی گوام شد.

تیم ملی دختران با فوتبالیست‌های قمی از سد گوام گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرحله نهایی رقابت‌های فوتبال قهرمانی دختران آسیا در رده سنی زیر 16 سال از روز پنجشنبه هفته گذشته در چین و در شهر نانجینگ این کشور آغاز شده و تیم‌های مدعی راه یافته به مرحله نهایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تیم‌هایی که در این مرحله حضور دارند تا آذرماه سال گذشته در مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال قهرمانی دختران نوجوان زیر 16 سال آسیا رقابت کرده و جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آورده‌اند و اکنون برای قهرمانی در این مسابقات تلاش می‌کنند.

یکی از تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال قهرمانی دختران نوجوان زیر 16 سال آسیا عملکرد خوبی داشت، تیم ملی فوتبال کشورمان بود که توانست با کسب دو پیروزی و یک باخت همراه با تیم ملی ازبکستان از گروهی که بازی‌های آن در سریلانکا برگزار شد، جواز صعود به مرحله نهایی را کسب کند.

حالا دختران ملی پوش آینده‌دار فوتبال کشورمان در ترکیب تیم ملی زیر 16 سال که سه فوتبالیست قمی یعنی مروارید نصر، فاطمه سادات موسوی و حدیث قره‌بیگلو نیز در بین آنها حضور دارند، با کوله باری از امید راهی مرحله نهایی رقابت‌های فوتبال قهرمانی آسیا شده‌اند تا در نانجینگ چین و در جدال با تیم‌های مطرح قاره کهن از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند.

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتبال دختران کشورمان در مرحله گروهی این بازی‌ها در گروه تیم‌های ملی ژاپن و گوام قرار گرفته و طبق برنامه ابتدا با گوام و سپس با تیم ملی فوتبال دختران ژاپن مسابقه می‌دهند.

تیم ملی فوتبال دختران کشورمان در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی فوتبال دختران زیر 16 سال گوام رفت و در حالی که در تمام لحظات این بازی تیم برتر میدان بود و به خوبی جریان بازی را در اختیار داشت و هر زمان که اراده کرد موقعیت گل به دست آورد، به برتری دست یافت.

برتری تیم ملی فوتبال دختران کشورمان برابر تیم ملی دختران زیر 16 سال گوام با نتیجه دو بر صفر رقم خورد و البته خیلی‌ها به این پیروزی به عنوان یک نتیجه ضعیف نگاه کردند زیرا تیم ملی گوام در نخستین بازی خود با 19 گل به تیم ملی ژاپن باخته بود.

حالا تیم ملی فوتبال دختران نوجوان کشورمان باید در دومین دیدار خود به مصاف تیم ملی فوتبال دختران زیر 16 سال ژاپن برود تا در صورت کسب پیروزی در این دیدار جواز صعود به مرحله دوم این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند. دیدار ایران و ژاپن عصر دوشنبه هشتم مهر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78002/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول