اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

ماهیت سبک زندگی اسلامی اخلاق‌مداری است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ ماهیت و اصالت سبک زندگی اسلامی و ایرانی پایبندی به اصول اخلاقی و داشتن معرفت است.

ماهیت سبک زندگی اسلامی اخلاق‌مداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی عصر امروز در نشست مسئولان فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان بیله‌سوار، اظهار داشت: ‌رهبر فرزانه انقلاب در سفر سال گذشته خود به خراسان شمالی در این زمینه به شکل مفصل دیدگاه‌ها و نظراتشان را مطرح کردند تا ملت ایران با توجه عمیق به سبک و سیاق زندگی اسلامی بتوانند در این حوزه نیز به مانند بخش‌های سیاسی و اقتصادی الگو باشند.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه تربیتی، فرهنگی و معرفتی می‌توانیم زمینه تحولی جدی را فراهم آوریم، تصریح کرد: تمدن اسلامی و ایرانی ما امروز در نقطه مقابل تمدن غرب قرار گرفته است که آنها با دو رکن ابزار و محتوای غلط سعی می‌کنند اندیشه زائد خود را القا کنند.

قیاسی خاطرنشان کرد:‌ در این اوضاع و احوال که کشورمان در مرحله جهش علمی و پیشرفت‌های متنوع فرهنگی،‌ هنری و اقتصادی قرار دارد و در تکنولوژی‌های نوین و علوم هسته‌ای توانسته‌ایم دشمن را زمین‌گیر کنیم، می‌توان تمدن غنی اسلامی را به دنیا معرفی کرد.

این مسئول با گرامیداشت یاد و نام شهدای علوم هسته‌ای که توانمندی ایران اسلامی را در این عرصه به رخ کشیدند، اضافه کرد: تمدن اسلامی تنها مختص علم و فنون هسته‌ای نیست بلکه در کنار آن به معنویتی نیاز داریم تا عنصر بازدارندگی و حرکت رو به جلو را به خوبی نمایان کرده و حقیقت آن را بیان کند.

وی در ادامه بیان کرد: مردم در حکومت اسلامی باید به معرفت دینی، اعتقاد و ارزش‌های اسلامی پایبند باشند و در این زمینه مهم آن است که چگونه به ایمان و اعتقادات دینی باور داشته و پایبندی پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه بیله‌سوار یادآور شد: آنهایی که به هر روشی سعی می‌کنند سبک و سیاق زندگی ایرانی، اسلامی را تغییر یافته نشان دهند در خواب عمیق و فکر خامی به سر می‌برند چرا که اساس اسلام و مبنای حرکت آن سبک و روش‌های الهام گرفته از اسلام است.

قیاسی ادامه داد: ‌ما باید در نوع تغذیه، شیوه عروسی،‌ عزاداری و اغلب رفتارهای اجتماعی خودمان از سبک و سیاق اسلامی که در زندگی نبی مکرم اسلام و اهل بیت ساری و جاری است، الهام بگیریم و اجازه ندهیم برخی الگوهای غربی در این حرکت رسوخ پیدا کنند.

وی گفت: غرب در تلاش است تا با نگاهی غیر دینی و سکولار برخی مفاهیم به اصطلاح عامه پسند را در جامعه ترویج دهد و با تقابلی که بین عقل و مدرنیته ایجاد می‌کند اصالت دین را ضایع کند ولی در مکتب اسلام عقلانیت براساس تفکر و شیوه زندگی صحیح و دینی و اسلامی شکل گرفته و به آن سمت تمایل دارد.

قیاسی در پایان سخنان خود افزود: ما با تکیه بر سبک و سیاق زندگی اسلامی و دینی خودمان می‌توانیم الگوهای غرب را به سرعت تغییر جهت داده و حتی ماهیت آنها را با اندیشه‌های ایرانی و اسلامی مطابقت دهیم تا آسیب بیشتری را در این زمینه شاهد و ناظر نباشیم.

انتهای پیام/62006/ذ40/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول