اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش سبک زندگی مطرح شد

تقلید از سبک زندگی غربی متناسب با شرایط زیستی ایران نیست

تقلید از سبک زندگی غربی متناسب با شرایط زیستی ما نیست که همین در مواقعی موجب بروز مشکل شده است.

تقلید از سبک زندگی غربی متناسب با شرایط زیستی ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همایش سبک زندگی با موضوع مدیریت خانواده و تربیت فرزندان با همکاری شرکت سیمان هگمتان و با حضور سیما فردوسی چهره نام‌آشنای مباحث خانواده در استانداری همدان برگزار شد.

در ابتدای مراسم مدیرعامل شرکت سیمان هگمتان با اشاره به اینکه شرکت سیمان هگمتان با دیدگاه استراتژیک کلان نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری خود، به دنبال توجه به امر آموزش بوده، افزود: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر جایی است و یکی از مؤلفه‌های آنان آموزش دائمی پرسنل است.

داوود مختارپور بیان داشت: از پنج سال گذشته ابعاد آموزشی خوبی را به سمت خانواده‌ها و فرزندان کارکنان شرکت داشتیم تا ارزش‌های ذاتی آن به خانواده نیز برگردد.

وی با بیان اینکه امروز سیمان‌هگمتان در مجموعه صنعت کشور جزو شرکت‌های سرآمد تلقی می‌شود، اظهار کرد: این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن و صادرات 800 هزار تن جایگاه خوبی را در سطح کشور باز کرده است.

در ادامه عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به مباحث مدیریت خانواده پرداخت و افزود: امروزه بحث خانواده پژوهشی در سراسر دنیا از مباحث مهم به شمار می‌رود.

*سیر مسیر تحول در زندگی لزوم بکارگیری تکنیک‌هاست

سیما فردوسی با بیان اینکه پس از پژوهش در حوزه خانواده باید نسبت به آسیب‌شناسی و ارائه راهکارها پرداخته شود، بیان داشت: پیشگیری آسیب‌ها در خانواده نیز بسیار مهم است که باید در سه سطح انجام شود.

وی پیشگیری‌های اولیه در خانواده را ارتقاء دانش، به‌روز کردن اطلاعات برای جلوگیری از اتفاقات و پیشگیری ثانویه را تشخیص سریع مشکلات و اقدام به موقع دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مشکلات رفتاری و روحی و روانی خانواده یادآور شد: مشکلات روحی و روانی اگر به موقع تشخیص داده نشود، مزمن شده و رفع آن با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر بکارگیری تکنیک‌هایی برای رفع مشکلات اذعان کرد: باید به وسیله بکارگیری این تکنیک‌ها از ماندگاری این مشکلات جلوگیری کنیم چراکه با رفع این مشکلات مسیر تحول را طی خواهیم کرد.

*خانواده‌‎ها در مسیر تحول حرکت کنند

فردوسی اضافه کرد: خانواده‌ها باید به فکر طی مسیر تحولی باشند چراکه در این صورت موجب رشد خود و فرزندان خواهند شد.

وی رشد امنیت روانی و استقلال خانواده را بسیار مهم دانست و گفت: خانواده باید متعادل و طبیعی رشد کند و امروز با وجود همه مشکلات خانواده‌ها باید به این سمت و سو حرکت کنند.

این استاد دانشگاه به اشاره به اینکه هرچه برای حرکت به سمت خانواده‌ متعادل حرکت کنیم، وقت و انرژی خود را تلف نکرده‌ایم، اذعان کرد: سبک زندگی خانواده متعادل باید منطبق با فرهنگ و مذهب ما بوده و بومی باشد.

*ضرورت مدیریت هیجان در خانواده‌های پراسترس

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز شاهد برخی الگوهای فراموش شده در خانواده‌ها هستیم، یادآور شد: امروز بسیاری از خانواده‎‌ها با روش‌های تقلید از روش‌های بیگانه و روش‌هایی که منطبق با شرایط زیستی ما نیست، پیش می‌ر‌وند که در خیلی از جاها شکست خورده‌اند.

فردوسی بر بکارگیری سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در خانواده‎ها تأکید کرد و افزود: برخی خانواده‎‌ها احساساتی و هیجانی پیش می‌روند که باید با تنظیم رفتارهای روانی خود از رفتارهای نامتعادل خودداری کنند.

به گفته وی، خانواده‌هایی که رفتارهای ناگهانی از خود دارند و موجب آسیب می‌شوند، قبل از اینکه افراد فکر کنند این رفتارها چه اثری می‌تواند در زندگی آنها داشته باشد، باید برخی عادت‌ها را تغییر داده، از اضطراب بپرهیزند و غرور بیجا را کنار بگذارند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی بر بکارگیری مدیریت هیجان در خانواده‌های هیجانی تأکید کرد و گفت: مدیریت باید در بطن خانواده خود را نشان دهد، به طوری که به سلامت روانی خود اهمیت داده و بر رشد و ارتقاء جسم و روان خود بیفزایند.

وی همه اختلال‌های روانی را ناشی از استرس دانست و گفت: مدیریت استرس موجب موفقیت می‌شود که خانواده‌ها برای مدیریت هیجان و استرس خانواده باید به دنبال راه حل‌های اساسی و تفکر نو در راستای حل مسئله باشند.

وی افزود: هر عاملی که انسان را از حالت طبیعی خارج کند، استرس است که اگر این استرس‌ها مداوم باشد، انسان را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پایان همایش امروز به جلسه پرسش و پاسخ مبدل شد و سیما فردوسی پاسخگوی سئوالات بانوان حاضر در این همایش شد.

انتهای پیام/89003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول