اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله‌العظمی صافی در دیدار اعضای برگزارکننده کنگره مرحوم آخوند کاشی:

تجلیل از مقامات علمی و سبک زندگی عالمان وظیفه همگان است

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به شخصیت مرحوم آخوند کاشی گفت: تجلیل از مقامات علمی و سبک زندگی عالمان و جهاد آنان، وظیفه همگان است.

تجلیل از مقامات علمی و سبک زندگی عالمان وظیفه همگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد برگزارکننده کنگره مرحوم آخوند کاشی، برگزاری کنگره‌های تجلیل از علما و خادمان دین را بسیار مهم خواند و ادامه داد: معرفی این سوابق روشن و پرافتخار به نسل حاضر و به خصوص جوانان موجب ارائه طریق و هدایت همگان خواهد شد.

وی با اشاره به وجود علمای بزرگ در شهرهای مختلف ایران از جمله کاشان، اضافه کرد: این افتخار مردم آن دیار و بلکه همه مردم ایران است که چنین بزرگانی را در دامان خود تربیت کرده که همه، خادمان دین و مبلغان مکتب بزرگ اسلام و ناشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام بوده‌اند و باید مردم به این سابقه روشن و عظیم افتخار کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی زنده‌ نگهداشتن یاد علمای ربانی مثل مرحوم آیت‌الله آخوند کاشی و دیگر علمای بزرگ کاشان را وظیفه همگان دانست و اظهار کرد: باید راه آنها زنده شود، اخلاق کریمه‌ای که آن بزرگواران داشتند برای همه بازگو شود که اگر این یادآوری اخلاق و صفات حمیده نباشد، کم‌کم فراموش خواهند شد.

وی با اشاره به مقام والای علمی مرحوم آخوند کاشی بیان کرد: در سیره و صفات علما و بزرگانی همچون ایشان جنبه‌ها و کمالات معنوی بسیار زیاد است. اینها همیشه می‌خواستند راه، راه خدا و طریق، طریق اهل بیت علیهم السلام باشد. تجلیل و تکریم این عالمانی که با زهد و تقوای و ورع دین خدا را یاری کردند و مردم را از انحراف نجات دادند و سدی محکم در مقابل توطئه دشمنان بوده و همیشه پاسخگوی شبهات بودند وظیفه شرعی و اخلاقی همگان است.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود دانشمندان و شاعران بزرگ در کاشان و اطراف آن بیان داشت: این شهر همیشه مهد تربیت بزرگان و شاعران و دانشمندانی بوده که در تاریخ از آنها به بزرگی یاد شده است و سابقه بسیار خوبی برای این شهر است.

وی با اشاره به اشعار فتحعلی‌خان صبا درباره توحید و معرفت الله و نیز درباره زندگی و حالات امیرالمؤمنین علیه‌السلام و خدمات آن حضرت به اسلام، تصریح کرد: اشعار ایشان بسیار بلند و پر معنی و دارای صنایع شعری بوده و لازم است امروزه شاعران و نویسندگان از آنها بهره ببرند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار با قدردانی مجدد از اعضای این ستاد اظهار داشت: شما آثار این بزرگان را زنده نگهدارید و به همگان بشناسانید تا همگان به ویژه جوانان ما مطلع باشند که باید سیرشان، خط و روش اهل بیت علیهم‌السلام و ولایت باشد.

انتهای پیام/2258/ب/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول