اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد کوهبنان:

شاعران و نویسندگان کوهبنانی صاحب انجمن شدند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهبنان گفت: فعالیت انجمن شعر و نویسندگی شهرستان کوهبنان آغاز شد.

شاعران و نویسندگان کوهبنانی صاحب انجمن شدند

علی احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان از آغاز فعالیت انجمن شعر و نویسندگی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کوهبنان یکی از مناطقی است که سابقه طولانی در زمینه نویسندگی و شاعری دارد.

وی افزود: کوهبنان در گذشته بزرگانی در عرصه شعر و نویسندگی همچون برهان‌الدین، شاه نعمت‌الله‌ولی و ... را در دامان خود پرورش داده و جوانان این منطقه با توجه به استعداد و علاقه وافر پیشقدم بوده‌اند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان ابراز داشت: شاعران کوهبنان طی سال‌های گذشته بارها در جشنواره‌های مختلف شعر به ویژه در جشنواره شعر رضوی حائز رتبه‌های برتر استان کرمان و کشور شده‌اند.

احمدی تصریح کرد: به منظور فروزان کردن چراغ این انجمن جلسه‌ای بعد از ظهرهای سه شنبه با حضور شاعران از تمام رده‌های سنی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان برگزار می‌شود.

وی افزود: اساتید و پیشکسوتان شعر در جلسات انجم شعر و نویسندگی کوهبنان به نقد و بررسی اشعار شاعران جوان مبادرت می‌ورزند و ضمن رفع اشکال و توضیح نکات دستوری عروض و قافیه را یادآور می‌شوند و زمینه را برای بروز استعداد آنها فراهم می‌کنند.

احمدی خاطر نشان کرد: طی یک ماه گذشته تاکنون چند همایش با حضور شاعران، نویسندگان و ادیبان در شهرستان کوهبنان برگزار شده و در سه مرحله شاعران کوهبنانی در جشنواره شعر شهرستان‌های همجوار شرکت کرده‌اند و در آخرین مرحله شاعران دلاوری، شجاعت، مردانگی رزمندگان و شهیدان را در قالب شعر بیان کردند.

وی بیان داشت: تمام تلاش خود را معطوف کرده‌ایم تا دیوان اشعار شاعران استان کرمان به ویژه شهرستان کوهبنان را تهیه کنیم و آنها را برای استفاده شاعران در مکانی مشخص قرار دهیم و از طرفی به منظور پیشرفت بیشتر علاقمندان از وجود شاعران برجسته استانی در جلسات هفتگی بهره ببریم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان همچنین از برگزاری کلاسهای آموزشی تئاتر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان خبر داد و گفت: با استفاده از وجود مربیان مجرب استان کرمان تاکنون چند کارگاه آموزشی در رده‌های سنی مختلف برای علاقمندان این هنر برگزار شده که هدف از برگزاری کلاس‌ها کشف، جذب و پرورش استعدادهای بازیگری در علاقمندان، نهادینه کردن فرهنگ بازیگری و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

احمدی ابراز داشت: به منظور تشویق هنرمندان و هنرجویان انجمن هنرهای تجسمی شهرستان کوهبنان اردویی یک‌روزه در روستای سبلای کوهبنان برگزار شد که هنرمندان ضمن برگزاری ورک‌شاپ چشم‌اندازهای طبیعی این روستای زیبا و تاریخی را به تصویر کشیدند و در پایان به بهترین آثار هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/80012/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول