اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

شعرا و نویسندگان عامل بقای فرهنگ‌ها هستند

امام جمعه شهر الوند گفت: شعرا و نویسندگان عامل بقای فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها هستند.

شعرا و نویسندگان عامل بقای فرهنگ‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با هفته دفاع مقدس جلسه شعرخوانی با حضور حجت‌الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند، حجت‌الاسلام فلاح اکبری رئیس ستاد اقامه نماز، ابوالفضل بخشی دبیر ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس البرز، علی چگینی جانشین فرمانده سپاه البرز و ابوالفضل ابراهیمی فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی طهماسبی در این جلسه اظهار کرد: هنر و شعر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه قرار دارد و شعر در جاودانگی و بقای تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در تمام اعصار و قرون شاعران و تاریخ‌نویسان بودند که با نوشته‌ها و آثار خود موجب حفظ و نگهداری این گنجینه‌های گرانبها شده و از آن‌ها در برابر نابودی و تخریب محافظت کردند.

امام جمعه شهر الوند تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی شجاعت‌ها، شهامت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام بی‌نظیر بود و سبب ایجاد رعب و وحشت بین تمام دشمنان شد.

طهماسبی اضافه کرد: با نگاهی به گذشته در می‌یابیم که حادثه کربلا نیز به عنوان یکی از عظیم‌ترین حوادث تاریخ بشر با تلاش‌ها و پیگیری‌های شعرا و نویسندگان سینه به سینه نقل شده و محفوظ مانده است.

امام جمعه الوند خواستار افزایش کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی و جذب هر چه بیشتر عموم مردم به سمت ارزش‌ها و آرمان‌های عالی اسلامی شد.

علی چگینی جانشین فرمانده سپاه البرز نیز از برگزاری اینگونه جلسات و تلاش در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و رزمندگان کشور تقدیر کرد و گفت: جوانان باید با ارزش‌های انقلاب و شهدا بیشتر آشنا شوند و برگزاری اینگونه برنامه‌ها تأثیر بسزایی در تعمیق ارزش‌های انقلاب در بین مردم دارد.

گفتنی است، در این جلسه همچنین از سید ضیا قافله‌باشی محقق و استاد ادبیات تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/77003/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول