اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های یک شاعر کرمانشاهی

بروز سبک‌های به‌ دور از شاعرانگی در غیبت بزرگان شعر

یک شاعر کرمانشاهی با بیان اینکه پیشکسوتان و بزرگان شعر استان کرمانشاه از انجمن‌ها کنار کشیده‌اند، گفت: بزرگ‌ترین لطمه‌ای که به شعر کرمانشاه وارد شده، به خلوت رفتن بزرگان شعر است.

بروز سبک‌های به‌ دور از شاعرانگی در غیبت بزرگان شعر

سیروس کهراریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: چند انجمن شعر در کرمانشاه وجود دارد که با سلیقه‌های خاص اداره می‌شوند و هیچ‌کس دلسوزانه به مقوله شعر برای پیشرفت شعر استان کرمانشاه زحمت به خود نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اغلب انجمن‌ها به‌دنبال رقابت با هم هستند، تاکید کرد: کمک کردن به جوانان در این انجمن‌ها مغفول مانده و جوانان در رقابت انجمن‌ها چیزی یاد نمی‌گیرند.

به گفته این شاعر کرمانشاهی، افراد دلسوزی در عرصه شعر وجود دارند که به‌دلیل مشغله‌های زندگی و نیازهای مالی نمی‌توانند خیلی وقت برای این کار بگذارند.

کهراریان با تاکید بر اینکه پیشکسوتان و بزرگان شعر استان کرمانشاه از انجمن‌ها کنار کشیده‌اند، افزود: بزرگ‌ترین لطمه‌ای که به شعر کرمانشاه وارد شده، به خلوت رفتن بزرگان شعر است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری و متولیان موضوعات فرهنگی استان کرمانشاه باید زمینه آشتی بزرگان را فراهم کنند تا پا به انجمن‌ها بگذارند، گفت: جوانان در کنار این بزرگان رشد می‌کنند.

کهراریان به وجود شاعران بزرگ در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از جوانان در انجمن‌ها، بزرگان شعر را ندیده‌اند که باید برای تشویق شعرای جوان از بزرگان دعوت و از حضورشان استفاده کرد.

این کارشناس ادبیات با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیرباز گهواره‌ای برای پرورش شاعران و هنرمندان بزرگ بوده، عنوان کرد: اگر مسئولان به این موضوعات توجه نکنند، به‌ صورت غیرقابل باوری شاعران بزرگی از کرمانشاه بروز پیدا نخواهند کرد.

کهراریان غیبت بزرگان شعر در انجمن‌های شعر را موجب ارتکاب اشتباهاتی از سوی برخی شاعران جوان عنوان کرد و ابراز داشت: در این شرایط، شعرهای ناپخته سروده می‌شود که برای اهل شعر و ادب و حتی مردم غریب است و در واقع سبک‌های کشف نشده و به‌دور از شاعرانگی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به زحمات رضا حساس شاعر کرمانشاهی اشاره کرد که شعرهای شاعران جوان را در صفحه سپیدار روزنامه باختر چاپ می‌کند تا سرخورده نشوند و اعلام کرد: انجمن آفتاب یکی از انجمن‌های موفق بود که به‌دلیل بی‌مهری مسئولان غروب کرد.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول