اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی:

بقا و دوام نظام دینی مدیون شاعران مخلص و معتقد است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بقا و دوام این نظام و این فرهنگ دینی و اعتقادی مدیون آن شاعرانی است که توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و از این نظام حفاظت و حراست کرده‌اند.

بقا و دوام نظام دینی مدیون شاعران مخلص و معتقد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم جمیری ظهر امروز در جمع مسئولان برگزاری جشنواره شعر بسیج در بوشهر اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ایمان و اعتقاد به خداوند بزرگ در جهت تحقق آرمان‌های الهی زیر سایه حکومت اسلامی است.

جمیری گفت: این هنر امام عزیز ما و پیروان شایسته آن امام بود که این نظام مقدس را برای تحقق آرمان های اسلامی و دینی در این سرزمین شکل داد و تحقق بخشید و امروز آثار و ثمرات این نظام پر خیر و برکت عالم‌گیر است و سراسر عالم را گرفته و بیداری امروز عالم نتیجه دوام و بقای این نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جمیری ادامه داد: امام راحل ما برای اینکه این نظام ماندگار و پایدار باشد و بماند و همه عالم و همه مستضعفین از ثمرات آن بهره مند باشند ودایره این نظام محدود به سرزمین ایران اسلامی نباشد و این نظام در تقابل با ظلم و ستم و استعمار، استکبار و استثمار بتواند نقش خود را ایفا کند و تجلی بخش احکام نورانی اسلام عزیزباشد، با دور اندیشی خاص رهبری و آن هم یک رهبری پیامبرگونه، ساختار و تشکیلات بسیج را پایه‌گذاری کردند.

وی عنوان کرد: این بسیج یک تفکر و یک نوع نگرش در دفاع از اسلام، نظام اسلامی و مبانی اعتقادی است.

جمیری گفت: دایره بسیج و بسیجی بودن را مقام معظم رهبری در نیروهای نظامی بسیجی یا بسیج مردمی در قالب نظامی ندیده‌اند؛ هر کسی هر آنچه در توان دارد و حاضر است این توان را در خدمت نظام دینی به کار گیرد، او یک بسیجی است.

وی تصریح کرد: هر کسی با توان و قدرت خودش در میدان دفاع از نظام اسلامی حضور داشته باشد، او یک بسیجی است و یک روز شکل این دفاع نظامی و روز دیگر شکل آن دفاع فرهنگی است که دفاع فرهنگی به مراتب سنگین‌تر، سخت‌تر و دشوارتر از دفاع نظامی است.

جمیری اضافه کرد: چرا که کار در این حوزه پیچیده‌تر است و در بین بسیجیان و اقشار مختلف بسیجی که همه آماده دفاع از اسلام هستند، جایگاه بسیج هنرمندان و در بین هنرمندان، جایگاه شاعران یک جایگاه ویژه و خاصی است.

وی بیان داشت: دلیل آن هم این است که کار هنر انتقال پیام در زیباترین شکل و نوع خودش است و یک هنرمند به عنوان یک شاعر یا در هر عرصه هنری دیگر همه تلاشش این است که پیام خود را به زیباترین شکل منتقل کند و به مخاطبش برساند و گاهی یک بیت شعر کار یک ساعت سخنرانی را انجام می‌دهد و این همان زیباترین شکل انتقال پیام است.

جمیری خاطر نشان کرد: شاعران عزیز و ارزشمندی در تاریخ معاصر و در طول این دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در انتقال پیام کارهای شایسته و بزرگی کرده‌اند و قطعا بقا و دوام این نظام و این فرهنگ دینی و اعتقادی مدیون آن شاعرانی است که توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و از این نظام حفاظت و حراست کرده‌اند.

وی افزود: مسئولیت بسیج هنرمندان به ویژه شاعران بسیجی این است که ما باید نگاه مقام معظم رهبری و انگشت اشاره معظم له را ببینیم و باید منویات ایشان را سرلوحه برنامه‌های خودمان قرار دهیم.

جمیری اظهار داشت: باید جامعه دینی و ولایی در جهت حماسه دینی، حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و در جهت انجام تکلیف خودش در پاسداری از نظام منویات مقام معظم رهبری را ملاک و معیار کار خودش با نگاه به روش، منش، قول وعمل این رهبری بی بدیل قرار دهند.

وی عنوان کرد: شاعران ما به ویژه شاعران بسیجی یک ماموریت بزرگ و سترگ امروز به عهده دارند و آن انتقال پیام نظام مقدس جمهورس اسلامی در جهت اعتلای نظام به همه عالمیان است.

جمیری ادامه داد: قرار است با این هنر ارزشمند به اقتضای زمان و شرایط، شاعر بداند که چه مسئولیتی به عهده ما، جامعه دینی و جامعه اعتقادی است و چه چیزی امروز باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود و چه چیزی را مانع شویم و چه چیزی را دنبال کنیم.

نماینده بوشهر متذکر شد: هنرمندانی که می‌خواهند این پیام را منتقل کنند، در هر عرصه ای و به هر شکلی و با هر توانی که دارند، باید در خدمت نظام باشند و پیام امام(ره) و رهبری را در شرایطی که در آن قرار دارد، بتواند منتقل کرده و جامعه را در سمت و سوی اهداف نظام پیش ببرد.

وی تاکید کرد: نباید گذاشت این هنر زیبا و این توانمندی و این وقتی که یک شاعر صرف می‌کند و تریبون‌هایی که در اختیار او قرار دارد و آثار قلمی و بیانی او در مکان‌های مختلف نشر پیدا می‌کند، چیزی غیر از انتقال پیام دینی باشد که سرافرازی امروز در گرو این حکومت دینی و تحقق آرمان‌های دینی ماست.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول