اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان با تأکید بر تشکیل کارگروه ویژه خواستار شد

پیگیری مراودات تجاری کردستان با ترکیه

استاندار کردستان خواستار ایجاد کارگروهی برای پیگیری اقدامات بخش خصوصی ترکیه در کردستان و فعالان این استان در خاک ترکیه به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب شد.

پیگیری مراودات تجاری کردستان با ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی شامگاه شنبه در دیدار سفیر ترکیه در ایران با فعالان بخش خصوصی استان کردستان اظهار کرد: باید حوزه مبادلات دو کشور ایران و ترکیه در زمینه صادرات و واردات و به‌ویژه صادرات محصولات استان کردستان چون صنایع دستی، کشاورزی و صنایع معدنی گسترش بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مبادلات فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی و گردشگری بین استان کردستان و کشور ترکیه یک نیاز دوطرفه است، گفت: دستاورد سفر سفیر ترکیه به استان امضای تفاهم‌نامه بین کردستان و سفیر است تا پس از پیگیری‌های لازم شاهد ارتباطات در تمامی حوزه‌ها باشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری باید در حوزه گردشگری نیز مراودات افزایش یابد و سرمایه‌گذاران ترک می‌توانند با مشارکت بخش خصوصی ایران و حمایت‌های دولت از ظرفیت‌های استثنایی استان کردستان استفاده کنند.

شهبازی افزود: برنامه‌هایی به منظور تشویق سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای برای فعالیت در استان کردستان اجرایی شده است.

وی خواستار ایجاد کارگروهی برای پیگیری اقدامات بخش خصوصی ترکیه در کردستان و فعالان این استان در خاک ترکیه به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب شد.

وجود عزم مشترک ضروری است

در ادامه این جلسه رئیس خانه صنعت و معدن استان کردستان در اظهاراتی این استان را برخوردار از نیروی انسانی تحصیل‌کرده و فنی با توان مدیریتی بالا و نیروی کار مناسب عنوان کرد.

عبدالله کاردانی برخی مزیت‌های استان کردستان را وجود محصولات کشاورزی، باغی، دامداری و تولید فراورده‌های دامی ذکر کرد و افزود: در استان کردستان به جز جنگل‌ها صدها میلیون ذخایر معدنی به عنوان منابع طبیعی خدادادی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از این منابع به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند، اظهار کرد: این منابع سرمایه‌گذاری فراوانی را برای استخراج و بهره‌برداری طلب می‌کنند که همین مسئله می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های مثبت و سازنده بین دو کشور ایران و ترکیه باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کردستان با بیان اینکه در کردستان عوامل زیربنایی لازم مهیا است، گفت: علاوه بر این‌ عزم مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان از اهمیت قابل ملاحظه‌ای در این خصوص برخوردار است.

کاردانی تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی به‌ویژه سازمان‌های اقتصادی استان و شخص استاندار برای رشد و توسعه منطقه تلاش قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه منابع بانکی از طریق اعطای تسهیلات در خدمت سرمایه‌گذاران است، گفت: دستگاه‌های متولی حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور و استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و بسترهای لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران را به خوبی فراهم می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کردستان در پایان با بیان اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری مشترک در همه زمینه‌ها فراهم است، این‌گونه نتیجه گرفت که عزم مشترک بین ایران و ترکیه برای بالفعل ساختن ظرفیت‌ها ضروری است.

انتهای پیام/79012/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول