اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

توسعه ترانزیت رویکرد اصلی تجارت در کشور/ تعیین بندر امام به عنوان هاب غلات

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بمنظور استفاده از وضعیت موجود و ممتاز ایران برای واقع شدن در منطقه خاورمیانه و کریدور شمال ـ جنوب، شرق ـ غرب، توسعه ترانزیت رویکرد اصلی تجارت در کشور است.

توسعه ترانزیت رویکرد اصلی تجارت در کشور/ تعیین بندر امام به عنوان هاب غلات

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سید عطاءالله صدر عصر امروز در نشست با فعالان حوزه حمل و نقلی در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد:‌ بندر امام خمینی بعد از بندر شهید رجایی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

وی با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی گفت: تاکنون سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی(ره) به سمتی رفته است که سرمایه گذاران هم اپراتور هستند و هم صاحبان کالا محسوب می‌شوند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاران بیشتر نقش اپراتوری دارند، اما در بندر امام خمینی(ره) بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی صاحبان کالا نیز هستند.

صدر گفت: بندر امام خمینی(ره) در طرح جامع بنادر بزرگ کشور به عنوان هاب غلات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: طرح جامع بنادر کشور به عنوان یک سند بالا دستی تعریف شده که در آن دو بندر در شمال و دو بندر در جنوب کشور به عنوان هاب منطقه‌ای پیش‌بینی شده‌اند و بقیه بنادر در درجه دوم قرار می‌گیرند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بندر شهید رجایی یکی از این بنادر است که به عنوان هاب کانتینری محسوب شده و بندر امام خمینی(ره) در زمینه کالاهای فله‌ای خصوصا غلات فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر لجستیکی کشورهای همسایه نقش‌آفرینی می‌کند زیرا شرایط  مناسب و فاصله کمی با این کشورها دارد.

صدر خاطرنشان کرد: بندر امام خمینی می‌تواند با توجه به وسعت پسکرانه خود که حدود 11 هکتار است، نقش بسیار موثری در زمینه مرکز لجستیک کالا در کشور داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه ترانزیت رویکرد اصلی تجارت در کشور است باید از وضعیت موجود و ممتاز ایران برای واقع شدن در منطقه خاورمیانه و کریدور شمال ـ جنوب، شرق ـ غرب استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: بندر امام خمینی می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کرده  و بازارهای کشورهای همسایه حوزه آسیانه میانه شامل ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و ترکیه را به دست آورد.

انتهای پیام/2329/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول