اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

کمک 3 میلیارد ریالی حامیان به ایتام زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از کمک 3 میلیارد ریالی حامیان به ایتام زنجانی خبر داد.

کمک 3 میلیارد ریالی حامیان به ایتام زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد زنجان سالانه بیش از 45 طرح مشارکتی اجرا می‌کند که یکی از عمده‌ترین این طرح‌ها اکرام ایتام است.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام با ثبت‌نام از حامیان به منظور قبول کفالت ایتام اجرایی می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته اکرام ایتام یکی از طرح‌های پردرآمد کمیته امداد بوده و طرحی است که مردم مشارکت بیشتری در قالب اجرای آن دارند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه در قالب اجرای طرح اکرام ایتام شناسنامه‌های آنها در اختیار حامیان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: حامیان مجاز هستند به میزان تمایل و توانایی مالی که دارند کفالت ایتام را قبول کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 700 یتیم زیرپوشش کمیته امداد شهرستان زنجان هستند، تصریح کرد: همچنین بیش از 3 هزار حامی نیز با کمیته امداد شهرستان زنجان همکاری دارند.

پناهی خاطرنشان کرد: حامیان همکار با کمیته امداد شهرستان زنجان طی پنج ماهه نخست امسال 3 میلیارد و 200 میلیون ریال به ایتام زنجانی کمک کرده‌اند.

*بازدید از 155 خانواده زنجانی در قالب طرح مفتاح‌الجنه

وی در ادامه به سایر اقدامات حامیان در قبال ایتام اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مفتاح‌الجنه با حضور حامیان از دیگر فعالیت‌هایی است که در کمک به ایتام صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به نحوه اجرایی شده طرح مفتاح‌الجنه اذعان داشت: مفتاح‌الجنه طرحی است که براساس آن امدادگران با همراهی مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان‌ها اقدام به بازدید از منازل مددجویان در طول سال کرده و از آنها دلجویی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد با اجرای طرح مفتاح‌الجنه اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: رسیدگی به امور خانواده‌های نیازمند، تکریم فقرا و نیازمندان، ایجاد زمینه لازم برای همنشینی مسئولان و خیران با فقرا و تقویت و تحکیم روابط عاطفی با خانواده‌های محروم به ویژه فرزندان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به استقبال مطلوب خیرین و مسئولان از اجرای طرح مفتاح‌الجنه گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته فقط طی ماه رمضان 155 مورد بازدید از خانواده‌های مددجوی زنجانی با حضور مسئولان و خیرین شهرستان به عمل آمد.

*برگزاری دوره آموزشی ویژه نوعروسان

پناهی در ادامه با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات حمایتی کمیته امداد از ایتام اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و ایتام دختر در آستانه ازدواج است، اضافه کرد: این کمک هزینه‌ها در مناسبت‌های مختلف به این گروه اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در جریان پرداخت این کمک هزینه‌ها دوره‌های آموزشی نیز برای نوعروسان برگزار می‌شود، اذعان داشت: این دوره‌ها به منظور پایداری ازدواج‌های مددجویی برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان تصریح کرد: اهداف زندگی و برکات معنوی تشکیل خانواده، معیارهای انتخاب همسر و نحوه برخورد با همسر از لحاظ حجاب و پوشش و مدیریت اقتصادی زن در خانواده از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری، خدامحوری در زندگی مشترک را از موضوعات مطرح شده در این دوره عنوان کرد و گفت: راه‌های جلب محبت همسر، طرح مسائل و احکام شرعی به مددجویان نیز از مسائلی بود که در این دوره آموزشی مطرح شد.

به گفته پناهی در حال حاضر میزان طلاق در بین مددجویان کمیته امداد بسیار پایین است که این امر ناشی از دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان و آگاه‌سازی آنها در خصوص موضوعات مختلف است.

انتهای پیام/73005/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول