اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو سازمان نظام‌ مهندسی گیلان عنوان کرد

صدور 250 پرونده تخریب خلاف طبقاتی در رشت

عضو سازمان نظام‌ مهندسی گیلان گفت: برخی مدیران در کمیسیون ماده 100 در اتاق تاریک سرمایه‌گذار صنعت ساختمانی را به تخریب خلاف طبقاتی محکوم می‌کنند و تاکنون تعداد 250 پرونده تخریب خلاف طبقاتی در سطح شهر رشت صادر کردند.

صدور 250 پرونده تخریب خلاف طبقاتی در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس تجددی‌طلب پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری استان فرصت‌های سرمایه گذاری برتر در گیلان به ویژه شهر رشت را برشمرد.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در شهر باید آیتم‌هایی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: شناخت وضعیت موجود استان و شهر از آیتم‌های مهم است.

این سرمایه‌گذار صنعت ساختمانی، شناخت ظرفیت‌ها را از دیگر آیتم‌ها ذکر کرد و افزود: تا به امروز نقش مدیران تأثیرگذار، اساتید دانشگاه‌ها، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران و اعضای سازمان نظام‌ مهندسی در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری و استانی کمرنگ بوده است.

وی، شناخت منابع مالی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناخت چالش‌ها و موانع قانونی را از دیگر آیتم‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان و شهر عنوان کرد.

*قوانین شناور شهرداری رشت بزرگ‌ترین مانع مقابل سرمایه‌گذار/صدور 250 پرونده تخلف طبقاتی در رشت

تجددی‌طلب، یکی از چالش‌های مهم در بخش صنعت ساختمانی را قوانین شناور در شهرداری‌های رشت دانست و گفت: به دلیل نبود طرح تفصیلی و نداشتن شهردار و شورای شهر متخصص و تکیه‌گاهی امن برای سرمایه‌گذار همواره با چالش مواجه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: برخی از مدیران برای برطرف شدن مشکل به عناوین مختلف مانند اعضای کمیسیون ماده 100 در اتاق تاریک سرمایه‌گذار صنعت ساختمانی را به اشد مجازات یعنی تخریب خلاف طبقاتی محکوم می‌کنند و تاکنون تعداد 250 پرونده تخریب خلاف طبقاتی در سطح شهر رشت صادر کردند که به معنای از بین بردن 250 میلیارد تومان سرمایه ملی بخش خصوصی و نارضایتی و فرار سرمایه‌گذار است.

وی، با بیان اینکه این اقدام موجب تعطیلی کار ساخت و ساز و بیکاری اقشار کم‌درآمد شده است، یادآور شد: این اقدام موجب بی‌اعتمادی مردم از مدیران شهری و طولانی شدن فرآیند دریافت پروانه شده است.

*روند طولانی اخذ سند ساختمانی در رشت

عضو سازمان نظام‌مهندسی گیلان، طولانی شدن روند کمیسیون ماده 5 و در صورت اعلام تخریب از طرف کمیسیون ماده 100، طولانی شدن فرآیند دیوان عدالت اداری در تهران، طولانی شدن روند دریافت کنتور، برق، آب و سند از سازمان ثبت اسناد را جزو موانع مهم در مقابل سرمایه‌گذار شهر رشت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر روند موارد مذکور کوتاه شود سرمایه‌گذار تشویق می‌شود و سرعت ساخت و ساز بیشتر شده و رضایت‌مندی مردم افزایش می‌یابد.

تجددی‌طلب، مهم‌ترین ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برتر را برنامه‌ریزی کلان شهری و استانی برشمرد و متذکر شد: تشویق سرمایه‌گذاران صنوف و انجمن‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها برای سرمایه‌گذاری در برنامه تنظیم شده است.

*شورای قبلی رشت توجهی به ایده‌های نو برای سرمایه‌گذاری نداشت

وی، یادآور شد: گروه مشاور سرمایه‌گذاری سه سال روی پروژه‌ای به نام «دورنمای شهر رشت در 50 سال آینده یا شهر آرمان‌گرای رشت» کار کرده است.

این سرمایه‌گذار صنعت ساختمان، با تصریح بر اینکه شورای قبلی و سازمان مسکن و شهرسازی توجهی به چنین ایده‌ای نداشتند، خاطرنشان کرد: اجرای چنین دورنمایی می‌تواند میلیون‌ها نفر را مشغول به‌کار کند و میلیارد ریال سرمایه سرگردان را به این شهر و استان بیاورد و رشت را تبدیل به قطب تفریحی‌توریستی ایران کند.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول