اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ملی گردشگری انجام می‎شود

افتتاح 12 پروژه گردشگری و سرمایه‎گذاری در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 12 پروژه گردشگری و سرمایه‎گذاری همزمان با هفته ملی گردشگری در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

افتتاح 12 پروژه گردشگری و سرمایه‎گذاری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: با توجه به اجرای برنامه‎های مختلف در هفته ملی گردشگری که همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان به اجرا درخواهد آمد، 12 پروژه سرمایه‎گذاری و گردشگری نیز در این هفته افتتاح و به بهره‎برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به این پروژه‎ها افزود: فاز سه «پارک شبنم نوده‎خاندوز» با میزان اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات دولتی با ظرفیت واحد 150 نفر و همچنین فاز دو روستای هدف گردشگری «زیارت» (افتتاحیه پل) با اعتبار 2 میلیارد و 830 میلیون ریال از اعتبارات دولتی و تکمیل «فاز شش کمپ ساحل بندرگز» با اعتبار 10 میلیارد و 850 میلیون ریال از اعتبارات دولتی با ظرفیت واحد 100 نفر از جمله پروژه‎های دولتی قابل افتتاح در این ایام هستند.

وی همچنین به «هتل پارک آزادشهر» اشاره کرد و گفت: با میزان سرمایه‎گذاری 66 میلیارد و 600 میلیون ریال و 33 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات با 50 نفر اشتغال و ظرفیت واحد 170 نفر قابل افتتاح است.

عباسی از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در این ایام، فاز اول «واحد اقامتی و پذیرایی پوریای ولی آزادشهر» (رستوران و تالار) برشمرد که با میزان سرمایه‎گذاری 20 میلیارد ریال و 9 میلیارد ریال تسهیلات با 15 نفر اشتغال و ظرفیت واحد 500 نفر افتتاح خواهد شد.

وی به افتتاح «پانسیون طاهری گرگان» با اعتبار 2 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری و یک میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات و پنج نفر اشتغال و همچنین 250 نفر ظرفیت واحد اشاره کرد و افتتاح فاز اول «مجموعه تفریحی و توریستی اسب و طبیعت گرگان» با میزان سرمایه‎گذاری 2 میلیارد ریال و 10 میلیارد ریال تسهیلات، 40 نفر اشتغال و 40 نفر ظرفیت واحد را از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه با اشاره به افتتاح «هتل بوتانیک گرگان» با میزان سرمایه‎گذاری 150 میلیارد ریال و 75 میلیارد ریال تسهیلات گفت: 70 نفر اشتغال و 250 نفر ظرفیت واحد دارد.

عباسی به افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان در هفته گردشگری اشاره کرد و افزود: دفتر «خدمات مسافرتی ایرانیاگشت» در گرگان با میزان سرمایه‎گذاری 500 میلیون ریال و چهار نفر اشتغالزایی و همچنین دفتر خدمات مسافرتی «سنجاقک جهان‎نما» در گرگان با میزان سرمایه‎گذاری 300 میلیون ریال و دو نفر اشتغالزایی از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در این ایام هستند.

وی همچنین ادامه داد: افتتاح دفتر «خدمات مسافرتی گشت قابوس» در گرگان با میزان سرمایه‎گذاری 400 میلیون ریال و سه نفر اشتغالزایی و افتتاح دفتر «خدمات مسافرتی ستاره گنبد» در گنبدقابوس با میزان سرمایه‎گذاری 200 میلیون ریال و دو نفر اشتغالزایی و افتتاح دفتر «خدمات مسافرتی گذر طبیعت گلستان» در کردکوی با میزان سرمایه‎گذاری 500 میلیون ریال و سه نفر اشتغالزایی از دیگر پروژه‎های گردشگری قابل افتتاح در هفته ملی گردشگری است.

عباسی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری به عنوان صنعتی قابل رونق و ارزشمند که تاثیر شگرفی بر ایجاد ساختاری مناسب برای ارتقا خواهد داشت، اذعان داشت: در هفته ملی گردشگری و با برپایی هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان، نسبت به معرفی هر چه بیشتر فرهنگ‎های اقوام ایرانی و احیای خرده فرهنگ‎ها و همچنین توسعه و رونق گردشگری استان همت شود.

انتهای پیام/2307/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول