اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خبر داد

رشد ۶۰۰ درصدی سرمایه گذاری در بخش گردشگری خوزستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در سال ۹۲ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری داشته‌ایم.

رشد ۶۰۰ درصدی سرمایه گذاری در بخش گردشگری خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین حیدری در نشست خبری که ظهر امروز در هتل نیشکر اهواز برگزار شد اظهار کرد: امروز خیلی از کشورهای دنیا از صنعت گردشگری اداره می‌شوند و ما هم می‌توانیم یکی از کشورهایی باشیم که در صنعت گردشگری مطرح باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان یک استان مرزی بوده و نعمت‌های طبیعی بسیاری در آن وجود دارد باید حساب ویژه‌ای بر صنعت گردشگری استان داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه خوزستان ظرفیت آن را دارد که در بخش گردشگری به عنوان یک استان پیش‌رو در کشور محسوب می‌شود افزود: در برنامه داریم که بعد از گذشت سه سال، 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری داشته باشیم.

وی از امضای قرارداد با کشور عراق به مبلغ 9 میلیون دلار خبر داد و افزود: با توجه به قراردادی که با کشور عراق بسته شده است قرار است که یک شرکت گردشگری بیماران عراقی را از مرز تحویل گرفته و برای درمان به بیمارستان‌های خوزستان منتقل کند.

حیدری از برگزاری بیش از 250 برنامه فرهنگی و افتتاحیه اماکن مختلف در استان خبر داد و گفت: یکی از حرکت‌هایی که قرار است برای اولین بار در استان اتفاق افتد تجلیل از فعالان حوزه میراث و گردشگری است.

وی افتتاح مجتمع رفاهی بین راهی را یکی از ضروریات استان دانست و گفت: هماهنگی‌های خوبی در این خصوص با اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، صنعت گردشگری را با دیگر صنعت‌های موجود در دنیا متفاوت دانست و گفت: صنعت گردشگری برخلاف دیگر صنعت‌های دنیا بر روی اقتصاد دریا، امنیت و فرهنگ یک ملت تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: فراخوان عکس یادگاری، رونمایی از پوس‌تر فیلم جشنواره میراث نگار، غبارروبی از مزار شهدا و یادمان‌های دفع مقدس، دیدار با نماینده ولی فقیه و علمای استان، زنگ گردشگری در مدارس استان، افتتاح اداره‌های شهرستان اهواز و اندیکا و افتتاح موزه شهرستان مسجدسلیمان پس از هفت سال از عمده برنامه‌های ما در هفته گردشگری است.

حیدری به رشد 600 درصدی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در سال 92 اشاره کرد و افزود: در سال 92 بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه گزاری در بخش گردشگری داشتیم.

وی با بیان اینکه احداث پنجمین هتل بزرگ کشور در اهواز یکی از کارهای بزرگ سرمایه‌ای بوده است افزود: مدت بهره‌برداری از این پروژه سه سال بوده و تا به امروز بیش از 122 میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه به احداث شهرک تفریحی 122 هکتاری اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه از دیگر طرح‌های بزرگ گردشگری در اهواز به شمار می‌آید.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ما تعامل با دستگاه‌ها است و در واقع وظیفه ما فراگیر است و باید با سایر دستگاه‌ها در ارتباط باشیم.

انتهای پیام/72015/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول