اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ایلام

احمدی: گردشگری ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان ایلام گفت: گردشگری ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

احمدی: گردشگری ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یونس احمدی ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: 27 سپتامبر مصادف با پنج مهر هر سال به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: نخستین تشکیلات گردشگری در جهان در ابتدای قرن 19 و در کشور هلند شکل گرفت که بر اساس اعلام کارشناسان مرتبط با موضوع، گردش مالی این بخش 2 هزار میلیارد دلار بوده و تقریباً 100 میلیون شغل را در جهان ایجاد کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: کارشناسان گردشگری معتقدند که 10 درصد شغل‌ها توسط توسعه گردشگری ایجاد شده و بخش گردشگری دارای رشد فزاینده‌ای است که با سایر بخش‌ها قابل مقایسه نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: ورود هر گردشگر زمینه‌ ایجاد چهار شغل را در کشورهای جهان فراهم کرده و این مهم باید در کشور ایران اسلامی هم محقق شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: موضوع گردشگری در سال 1317 در ایران و در وزارت کشور شکل گرفت و از آن زمان تاکنون به شکل‌های مختلفی اجرایی شده است.

احمدی ادامه داد: گردشگری انواع و اقسام مختلفی داشته که می‌توان به گردشگری زیارتی، فرهنگی، سرگرمی، پزشکی، ورزشی و ... اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: در قرآن کریم نیز تاکید فراوانی به موضوع گردشگری شده و آیات متعددی نیز در این زمینه وجود دارد و خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.

احمدی تصریح کرد: با عنایت به این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام ایدئولوژی و فلسفی بوده قطعاً توسعه بخش گردشگری یکی از ابزارهای معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان ایلام عنوان کرد: استان ایلام نیز یکی از استان‌های تاریخی، فرهنگی در کشور ایران اسلامی بوده که دارای تمدن 11 هزار ساله در علی‌کش دهلران و ... است.

وی ادامه داد: شهرهای سیمره، شیروان، قبرستان کارزان، آتشکده سیاهگل، تنگ قیره چرداول و ... از جمله تمدن‌های تاریخی این سرزمین به شمار می‌رود.

احمدی تصریح کرد: این دستگاه اجرایی تمام تلاش خود را صرف توسعه این طرح کرده که تحقق آن نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، همکاری مدیران ارشد استان، ائمه جمعه و جماعت و مردم است.

انتهای پیام/2246/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول