اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی کل قزوین:

جلوگیری از فرار مالیاتی گامی در راستای توسعه عدالت اجتماعی است

معاون اداره کل بازرسی قزوین با تأکید بر عدالت اجتماعی گفت: منطقی کردن نرخ مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی، گامی در راستای توسعه عدالت اجتماعی است.

جلوگیری از فرار مالیاتی گامی در راستای توسعه عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، ابوالفضل خمسه اظهار داشت: قانون‌گذار در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه تلاش کرده با کاهش اتکای به درآمدهای نفتی به درآمدهای غیرنفتی توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بخش منابع مالی کشور تأثیرگذار بوده است.

معاون اداره کل بازرسی قزوین مسئولیت متولیان امور مالیاتی را بسیار مهم و خطیر عنوان کرد و گفت: مالیات از جمله درآمدهای غیرنفتی است که بخش مهمی از منابع درآمدی کشور را تأمین می‌کند.

خمسه اضافه کرد: در راستای افزایش درآمدهای غیرنفتی باید تلاش کرد تا با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی لازم زمینه‌ای فراهم شود که مردم با داشتن اطلاعات لازم و اطمینان خاطر هرچه بیشتر، بخشی از درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اقتصادی خود را با توجه به مقررات به پرداخت مالیات اختصاص دهند.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از نظام جامع اطلاعات اقتصادی مردم، نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات مالیاتی و حتی میزان مالیات‌های دریافتی دارد.

معاون اداره کل بازرسی قزوین با بیان اینکه آسان‌ترین روش اخذ مالیات از حقوق‌بگیران است، تأکید کرد: این در حالی است که مشاغل آزاد با وجود وضع درآمدی متفاوت می‌‌توانند جایگاهی متناسب برای کسب درآمد مالیاتی باشند.

خمسه ابراز امیدواری کرد که طرح جامع مالیاتی موجب حذف احساس دوگانگی و افزایش درآمدهای مالیاتی شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده موجبات شفافیت مالی و حسابرسی دقیق را فراهم آورده است.

معاون اداره کل بازرسی قزوین با اشاره به جایگاه قانونی و وظایف دستگاه نظارتی در کشور تصریح کرد: رویکرد بازرسی کل استان قزوین تعامل حداکثری با مدیران و مسئولان دستگاه‌های مورد بازرسی و نیز حمایت همه جانبه از مدیران کارآفرین، پویا، کارآمد و قانون‌مدار است.

خمسه با اشاره به قانون‌مداری و نهادینه شدن فرهنگ نظارت در جامعه گفت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور از وظایف اصلی دستگاه نظارتی است که در همین راستا پیگیری و تحت تعقیب قرار دادن متخلفان در اولویت تمام برنامه‌ها و مأموریت‌های بازرسی کل قزوین قرار دارد.

وی برنامه محور بودن و حرکت با اعتماد و اقتدار را از مشخصه‌های سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد و افزود: روند انجام امور از سوی دستگاه‌های اجرایی باید همواره ضمن تکریم مراجعان و جلب رضایتمندی آنان به گونه‌ای باشد که ارائه خدمات در بین آحاد مردم احساس شود.

انتهای پیام/77002/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول