اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اصناف استان سمنان:

مالیات باعث تحکیم حکومت اسلامی می‏‌شود/ پرداخت مالیات فاصله طبقاتی را کاهش می‏‌دهد

رئیس سازمان بسیج اصناف استان سمنان گفت: یکی از امرهای شرعی و الزامی که برای تقویت و تحکیم نظام اسلامی و طبقاتی جامعه باید از سوی اصناف مورد توجه قرار گیرد و به آن عمل شود، پرداخت مالیات است.

مالیات باعث تحکیم حکومت اسلامی می‏‌شود/ پرداخت مالیات فاصله طبقاتی را کاهش می‏‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد شوقانی پیش از ظهر امروز در همایش بسیج اصناف که با حضور فرمانده سپاه سمنان، فرماندار، رؤسای اتحادیه‌‏های صنفی شهرستان و سرگروه‌‏های اعضای حلقه‏‌های صالحین بسیج اصناف در تالار آفتاب شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اصناف بسیجی باید در اجرای این حکم هوشیارانه عمل و دیگران را نیز در عمل به آن تشویق کنند، زیرا عده‌‏ای از اصناف از انجام این عمل شرعی خودداری می‏‌کنند.

وی افزود: کسبه و تجار به عنوان یکی از قشرهای متدین و حاضر در صحنه‏‌های گوناگون انقلاب و همچنین مطیع امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مطرح هستند.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان سمنان بیان کرد: اصناف در زمان‏های گذشته با موضع‏‌گیری‏های سیاسی و دینی خود و مأنوس شدن با علما در مقاطع مختلف یار و یاور انقلاب بودند و از آنها با تمام قوا حمایت کردند.

شوقانی خاطرنشان کرد: اصناف اهل عمل به دین  و معتقد به علما هستند؛ به حدی که هرگاه علما تصمیم به حرکت عظیم مقابل رژیم جبار و طاغوت می‏‌گرفتند، دستور می‌‏دادند که بازارها را تعطیل کنند و بازاریان با اتحاد و حضور پررنگ خود از علما اطاعت می‏‌کردند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب، عده‌‏ای از بازاریان با زیر پا گذاشتن قانون، کم‏‌فروشی یا انجام اعمالی سعی در خدشه‏‌دار کردن چهره اصناف بین مردم داشتند که موفق به این کار نشدند.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان سمنان ادامه داد: اصناف بسیجی و متدین در طول انقلاب اسلامی حماسه‏‌ها خلق کردند و با موضع‌‏گیری‏های روشن خود به دشمن اجازه سوء‏استفاده از حکومت را ندادند و این به خاطر روحیه حماسی و دینی آنان است که باعث شد در این راه شهیدان زیادی را تقدیم کنند.

شوقانی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در خصوص اصناف فرموده‌‏اند «اصناف بازوان قدرتمند این حکومت هستند و در حال حاضر هم اصناف باید با رعایت قانون، اطاعت از رهبری، مبارزه با تخلفات و احتکار که دامن‏‌گیر این جامعه شده است به مانند گذشته از دین و انقلاب حمایت کنند».

وی افزود: جامعه اصناف باید یک جامعه متحد باشد که از ارزش‌‏های اصلی این نظام که مورد انتظار مقام معظم رهبری و مورد تأیید امام زمان (عج) است، در جهت جلب رضایت حق دفاع کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف استان سمنان اظهار کرد: کسبه باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در محیط بازار اهمیت داده و با اجرای آن در حراست از حیثیت اسلام و انقلاب بپردازند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول