اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات خبر داد

راه‌اندازی کارخانه‌های هرات با تکنولوژی ایران/ معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در هرات

رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات گفت: در شهرک صنعتی هرات 300 کارخانه ایجاد شده که اکثر آنها با تکنولوژی ایران راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی کارخانه‌های هرات با تکنولوژی ایران/ معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در هرات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حاجی سعید خطیبی پیش از ظهر امروز در دیدار هیئت تجاری هرات و سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان با استاندار همدان با بیان اینکه دو ملت بزرگ ایران و افغانستان مشترکات زیادی در عرصه فرهنگی، زبانی و باورهای اعتقادی دارند اظهار کرد: این دو کشور در زمینه تجارت و بازرگانی نیز دارای روابط زیادی هستند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه دو کشور می‌تواند با دیدارهای متقابل و کارشناسی زمینه تحکیم روابط ناگسستنی دو ملت را ایجاد کند.

رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات با اشاره به اینکه افغانستان با عبور از بحران‌های متعدد و جنگ‌های ناخواسته وارد عرصه‌های دیگری از تاریخ خود شده است ابراز داشت: جنگ‌های پی‌در‌پی زیرساخت‌های افغانستان را نابود کرده بود اما دوباره زیرساخت‌ها در زمینه تجارت، کشاورزی، معادن و صنعت فراهم شده است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در افغانستان می‌تواند به تحکیم روابط بین دو کشور کمک بیشتری کند.

خطیبی با بیان اینکه ایران یکی از شرکای خوب تجاری افغانستان است افزود: واردات کالا از ایران به افغانستان به 5 میلیارد دلار رسیده و می‌توان با بهره‌گیری از امکانات ایران به ایجاد اشتغال در دو کشور کمک کرد.

وی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاران در افغانستان زمین رایگان داده می‌شود تصریح کرد: هر کسی 10 سال در افغانستان سرمایه‌گذاری کند از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شود.

رئیس اتاق تجارت و صنایع هرات از ایجاد شهرک صنعتی در هرات خبر داد و گفت: در این شهرک بیش از 300 کارخانه صنعتی ایجاد شده که اکثر آنها با تکنولوژی ایران راه‌اندازی شده است.

وی در پایان اذعان کرد: امیدواریم از امکانات و تکنولوژی ایران و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی همدان در هرات بیشتر استفاده شود. 

انتهای پیام/89019/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول