اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته مالیاتی اتاق اصفهان:

افزایش مالیاتی تأثیراتی بر منافع درآمدی اصفهان ندارد

مسئول کمیته مالیاتی اتاق اصفهان گفت: مالیات هر ساله بر واحدهای اقتصادی استان افزایش می‌یابد، ولی این درآمدها برای استان هیچ منافعی را ایجاد نمی‌کند و درآمد مردم اصفهان را هر سال کمتر از سال گذشته می‌کند.

افزایش مالیاتی تأثیراتی بر منافع درآمدی اصفهان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، محمدرضا رجالی در جمع اعضای کمیته مالیاتی اتاق اصفهان خواستار رقیق شدن مالیات عملکرد و تقویت مالیات بر مصرف شد و گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته امروز از محل مالیات بر مصرف بیشترین درآمد را دارند، ولی در ایران مالیات عملکرد همچنان مورد توجه دولت است.

وی تصریح کرد: قانون مالیات‌های مستقیم باید یک قانون همه جانبه باشد، زیرا این قانون به عنوان زیرساخت اقتصادی کشور به شمار می‌آید.

رجالی خاطرنشان کرد: مالیات موجود ظرفیت چند برابر شدن را دارد، ولی باید نحوه دریافت آن اصلاح شود.

مسئول کمیته مالیاتی اتاق اصفهان تمام تلاش بخش خصوصی را تنها اجرای قوانین مالیاتی دانست و گفت: به جای اینکه از دولت بخواهیم راهکارهای جدیدی برای رونق کسب و کار باشیم به دنبال اجرای قوانین هستیم.

این مسئول حمایت واقعی از تولید و صادرات را عامل مهم قدرتمند شدن کشور در جامعه جهانی ذکر کرد و گفت: فعالان اقتصادی با رونق کسب و کار می‌توانند خرج کشور را برای دولت از طریق پرداخت مالیات تأمین کنند، ولی باید از تولید و صادرات حمایت واقعی شود.

وی اصلاح قانون مالیاتی و اجرای ملایم قانون فعلی به نفع تولید ملی را خواستار شد و در بخش دیگری از سخنان خود رتبه بیست و هشتم بودجه استان اصفهان در سطح کشور و رتبه دوم در پرداخت مالیات را قابل تأمل دانست و افزود: فشارهای مالیاتی هر ساله بر واحدهای اقتصادی استان افزایش پیدا می‌کند، ولی این درآمدها برای استان هیچ منافعی را ایجاد نمی‌کند و درآمد مردم استان را هر سال کمتر  از سال گذشته می‌کند.

مسئول کمیته مالیاتی اتاق اصفهان خاطرنشان کرد: بخشی از مالیات پرداختی باید به استان بازگردد تا پروژه‌های عمرانی اقتصادی به  سرانجام برساند.

رجالی ایجاد معاونت هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی در استان اصفهان را گامی موثر در برطرف شدن مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی برشمرد.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول