اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

وضعیت مطلوب زنجان از نظر استخدام، تخصص و توازن نیروی انسانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش استان زنجان از نظر استخدام، تخصص و توازن امسال نیروی انسانی وضعیت مطلوبی دارد.

وضعیت مطلوب زنجان از نظر استخدام، تخصص و توازن نیروی انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال 17 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس حضور یافتند.

وی از حضور 177 هزار دانش‌آموز در مدارس استان خبر داد و افزود: این دانش‌آموزان در دو هزار کلاس درس حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 15 هزار و 400 فرهنگی مسئول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند، خاطرنشان کرد: برای آغاز مدارس هیچ مشکلی در استان وجود نداشت.

وی با بیان اینکه امروز گسترش آموزش و پرورش را در همه استان شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در همه مناطق استان آموزش و پرورش حضور دارد.

نظری از امکان آموزش برای 100 درصد جامعه خبر داد و افزود: امسال هیچ روستای بدون معلمی نداریم.

وی با اشاره به فعالیت 260 مدرسه با دانش‌آموز کمتر از 10 دانش‌آموز افزود: حتی برای مدارس با یک دانش‌آموز نیز معلم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از سال گذشته در استان اجرایی می‌شود، افزود: امسال نیز آموزش‌های لازم به معلمان برای حضور در مقطع هفتم ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار معلم آموزش‌های لازم را در استان کسب کردند، افزود: نظام آموزشی جدید به خوبی در استان انجام می‌شود.

نظری از ثابت ماندن آمار دانش‌آموزان استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: همچون سال گذشته 177 هزار دانش‌آموز وارد مدارس شدند.

وی با بیان اینکه همه موفقیت‌های آموزش و پرورش مدیون نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: از نظر استخدام، تخصص و توازن امسال نیروی انسانی وضعیت مطلوبی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از استخدام همه نیروهای آموزش و پرورش در قالب رسمی و قراردادی خبر داد و گفت: در همه رشته‌ها نیروهای مورد نیاز وجود دارد.

وی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته 2 هزار و 400 نفر استخدام آموزش و پرورش استان زنجان شده‌اند.

نظری با تاکید بر اینکه از نظر پوشش تحصیلی بهترین وضعیت را در استان زنجان داریم، اضافه کرد: از نظر انسداد مسیر بی‌سوادی نیز استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است.

وی یادآور شد: آمار استان زنجان در زمینه سواد برای نخستین بار در سرشماری سال 90 از میانگین کشوری بالاتر بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در توسعه مدارس خاص از همه ظرفیت‌های استان استفاده می‌شود، ادامه داد: در زمینه تقویت و توسعه هنرستان‌ها نیز اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نرم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان زنجان در حال حاضر به 50 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموخته‌های فنی و حرفه‌ای بیکار نمی‌مانند.

نظری با بیان اینکه یک نوبته شدن مدارس از جمله اقدامات صورت گرفته در استان زنجان است، ادامه داد: 100 درصد از هنرستان‌ها و دبیرستان‌های استان تک نوبته هستند.

وی خاطرنشان کرد: 350 مورد از نماز جماعت‌های استان با حضور امام جماعت در مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با ابراز رضایت از ساخت مدارس در شهرک‌ها افزود: امسال برای نخستین بار دو مدرسه از طریق ماده 18 در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

وی بر ضرورت توجه به ساخت مدارس در شهرک‌ها تاکید کرد و گفت: مدارس خیرساز نیز امسال در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و طارم تحویل گرفته شده است.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول