اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‏آموزان گرمسار:

دفاع مقدس گنجینه‏‌ای از زلال‏ترین باورها و اعتقادات جوانان این مرز و بوم است

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‏آموزان شهرستان گرمسار، دفاع مقدس را افتخاری بزرگ در تاریخ کشور ایران دانست و گفت: تجارب و یادمان‏های زمان جنگ مظهر تجلى همه روحیه‌های خوب و سازنده‏‌اى است که می‏‌تواند موجبات رشد و سازندگی یک کشور را فراهم سازد.

دفاع مقدس گنجینه‏‌ای از زلال‏ترین باورها و اعتقادات جوانان این مرز و بوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسن آخوندی پیش از ظهر امروز در جمع شماری از مدیران شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه کشور ما در جنگ هشت ساله مقابل کشورهای استعمارگر ایستادگی کرد، گفت: جنگ تحمیلی به ظاهر با یک کشور و ارتش بود اما در واقعیت جنگی میان ایمان و اعتقاد راسخ یک ملت برابر دنیای استکبار بود.

وی از کمک‏های بی‏‌دریغ ابرقدرتان در تقویت جبهه دشمن علیه ایران یاد کرد و تأکید کرد: حضور جوانان و حتی نوجوانان در جبهه‏‌های هشت سال دفاع مقدس اوج ظرفیت‌هاى انسانى ملت ایران را برای همگان به نمایش ‌گذاشت.

آخوندی با اشاره به وجود 36 هزار شهید دانش‌‏آموز در کشور اظهار کرد: حضور دانش‌‏آموزان در مناطق جنگی و دل‏زدگی آن‏ها از تعلقات دنیوی نشان از تعالی معنوی و ایمانی راسخ در آن‏ها است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‏آموزان شهرستان گرمسار وظیفه نسل سوم انقلاب در برابر جان‏فشانی‌های رزمندگان به خصوص شهیدان دانش‌‏آموز در هشت سال دفاع مقدس را بسیار خطیر و با اهمیت قلمداد کرد وافزود: فرهنگ و اعتقادی که شهدا برای ایجاد چنین برگ زرینی در تاریخ دنبال کردند باید سرلوحه عملی همه جوانان قرار گیرد.

وی دفاع مقدس را گنجینه‏‌ای از ناب‏ترین و زلال‏ترین باورها و اعتقادات خواند و ادامه داد: اتکاى به نفس، وحدت، امید به آینده و هدف‏‌دار بودن در کنار تکیه به اسلام و نیروهاى ذاتى خویش بهترین درس‌‏آموزه‌ایی است که می‏‌توان از دفاع مقدس آموخت.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‏آموزان شهرستان گرمسار حسین فهمیده را بزرگ‏مردی کوچک با روحیه‌‏ای تعالی خواند و گفت: بی‏‌شک این نوجوان فداکار که اسوه عملی رشادت و جان‏فشانی است می‌‏تواند الگویی بی‏‌بدیل و جامع برای همه اقشار به خصوص نوجوانان این مرز و بوم باشد.

آخوندی روزهاى آخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه را یادآور یکى از تجربه‌هاى بزرگ و بسیار پرارزش تاریخ ملت ایران قلمداد کرد و توضیح داد: یادآوری حماسه جنگ تحمیلی نباید مقطعی باشد بلکه فرهنگ حماسه‏‌آفرینی برای تربیت نسلی با اقتدار باید جریانی مداوم در جامعه باشد.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‏آموزان شهرستان گرمسار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همه دانش‌‏آموزان توصیه کرد: آغاز سال تحصیلی جدید خود را با اتکا به ارزش‏‌های شهدا و ایثارگران و تلاش در پیروی از راه آن بزرگان قداست بخشند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول