اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی:

دولت در مجامع جهانی بر مبنای نرمش قهرمانانه از منافع ملت دفاع کند

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی اعلام کرد: توقع است که دولت اعتدال بر مبنای فرمایشات و استراتژی مقام معظم رهبری یعنی همان نرمش قهرمانانه، از منافع و حق مسلم مردم عزیز دفاع نماید.

دولت در مجامع جهانی بر مبنای نرمش قهرمانانه از منافع ملت دفاع کند

به گزارش خبرنگار فارس، در این بیانیه امده است: در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عزیز و در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، انقلابی که با مجاهدت مردان و زنان مبارز و سلحشور برای دفاع از اسلام، در صحنه‌های مختلف، دوران سیاه و تباهی شاهنشاهی را به عرصه رشد و شکوفایی و سعادت ملت ایران مبدل نمود.

بدون شک سیره سالار شهیدان و مکتب اسلام، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در رگ‌های مردم ما تزریق نموده است، ملت ما هشت سال جوانمردانه با خون خویش، الفبای انقلابی و رهایی‌بخش را در دفاع مقدس سرلوحه کار خود قرار داد.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «هشت سال دفاع مقدس از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران است» و بر این باور بودند که فرهنگ ایثار و شهادت باید در رگ‌ها و پیکره ایران اسلامی جاری گردد تا همچنان مقتدرانه در راه اعتلای کلمه حق بایستیم.

در طول گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، به برکت ایستادگی مردم در برابر سلطه‌گران، عطر مقاومت در میان ملل آزاده جهان پیچیده و جمهوری اسلامی ایران به رهبری رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، قله‌های علم، فناوری و پیشرفت را یکی‌ پس از دیگری فتح نموده و گردنه‌های صعب آنرا پشت سر گذارده است.

ما دانشجویان دانشگاه‌های استان ضمن تکریم و پاسداشت زحمات همه کسانی که در عرصه‌های جهادی مجاهدت‌ها داشته‌اند؛ چند نکته را با مردم عزیزمان در میان می‌گذاریم.

1- مقام معظم رهبری در ابتدای سال خواستار تحقق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی شدند. مردم ولایتمدار با حضور موثر خود حماسه سیاسی را رقم زدند. حال نوبت کارگزاران و مسئولان دولت است که با اتحاد و همدلی دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه، تحقق حماسه اقتصادی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

2- طی روزهای آینده، اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود، توقع است که دولت اعتدال بر مبنای فرمایشات و استراتژی مقام معظم رهبری یعنی همان نرمش قهرمانانه، از منافع و حق مسلم مردم عزیز دفاع نماید.

به طور قطع راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری دست بالای ما را در نشست‌ها و رایزنی‌ها به دنبال خواهد داشت. همان‌طور که مذاکره باید از موضع برابر و با احترام متقابل باشد و غربی‌ها باید همه حقوق ملت ایران از جمله غنی‌سازی را بپذیرند.

3- در حوزه بیداری اسلامی و شیوه حکومت مردم‌سالاری دینی مبتنی بر ولایت فقیه، ایران تبدیل به پارادایم مسلط و الگوی مناسبی در جهان شده است، لذا سیاست‌ها، راهبردها و حمایت‌های دولت و دفاع از گفتمان انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند مقوم بیداری اسلامی باشد.

4- به طور قطع، سیاست‌ها و راهبردهای خصمانه دولت‌های استکباری در منطقه و ایجاد شکاف‌های قومی ـ مذهبی باعث تضعیف امت اسلام می‌شود، همان طور که در سوریه از یکسو از گروه‌های سلفی بنیادگرا حمایت می‌کنند و از طرفی غربی‌ها با سیاست دست دراز در این کشورها مداخله می‌نمایند و باعث کشتار مسلمانان مظلوم شده‌اند.

لذا ما دانشجویان بسیجی نسبت به دخالت غربی‌ها در کشورهای مسلمان هشدار جدی می‌دهیم و از نهادهای بین‌المللی خواستاریم به موضع انفعال و جانبدارانه خود پایان دهند و بی‌طرفانه موضوع را پیگیری نمایند.

5- همچنین توقعی که از دولتمردان دولت تدبیر و امید می‌رود این است که در عزل و نصب‌ها در مراکز علمی ـ پژوهشی به شیوه‌ای عمل نمایند تا به پیکره علمی کشور آسیب وارد نشود و همچنین با توجه به حضور مسئولان دیپلماسی کشور در اجلاس سازمان ملل، با رایزنی‌های با سایر کشورها، تحریم‌های ظالمانه را دور زده و عرصه‌های جدیدی را بر اساس منافع ملی و حقوق مردم ترسیم نمایند.

6- بدون شک پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام مرهون حرکت‌های جهادی و تلاش خالصانه مردم عزیز است. خصوصا در عرصه نظامی، پزشکی، سلول‌های بنیادی، هوا ـ فضا و اشراف مقتدرانه به محیط پیرامونی و منطقه، از دستاوردهای جوانان رشید و انقلابی است که می‌تواند نقطه اتکاء و الگویی در خور برای مدل حکومت ایران باشد.

انتهای پیام/2202/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول