اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تردد دانش‌آموزان

والدین از سرویس‌های تایید شده توسط مدارس و پلیس استفاده کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: والدین از سرویس‌های تایید شده توسط مدارس و پلیس برای تردد دانش‌آموزان استفاده کنند.

والدین از سرویس‌های تایید شده توسط مدارس و پلیس استفاده کنند

ابوالفضل امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اکثر والدین در فصل مدارس برای رفت و آمد فرزندانشان از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند و با توجه به اهمیت امنیت دانش‌آموزان والدین باید دقت کنند از سرویس‌های تایید شده توسط مدارس و پلیس برای تردد دانش‌آموزان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از هر سرویسی برای رفت و آمد دانش‌آموزان مناسب نیست و کسانی که می‌خواهند به عنوان سرویس مدرسه دانش‌آموزان فعالیت کنند باید از نظر روحی و روانی و اخلاقی در سلامت کامل باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: سلامت رفتاری رانندگان سرویس‌ها مانند برخورد محترمانه، شادابی، مرتب و تمیز بودن آنان با اهمیت است، چرا که دانش‌آموزان از افراد اطراف خود الگوبرداری می‌کنند و اثرات مثبت یا منفی از برخورد رانندگان در ذهن آنها باقی می‌ماند.

امیدی ادامه داد: ایمنی و عمر خودرو، کارت معاینه فنی و داشتن بیمه خودرو، سلامت راننده سرویس، گذراندن موفق دوره‌های آموزش و دریافت گواهینامه شرکت در دوره و تعهد به رعایت قوانین و مقررات رانندگی از جمله شرایط لازم برای سرویس‌های مدارس است.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود که برخی رانندگان سرویس مدارس اقدام به سوار کردن دانش‌آموزان بیش از حد ظرفیت خودرو می‌کنند که در این زمینه لازم است که پلیس‌راه و راهنمایی و رانندگی دقت لازم را داشته باشند و فعالیت اینگونه سرویس‌ها را کنترل کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: با توجه به اهمیت فعالیت سرویس‌ها در تامین آرامش خاطر خانواده‌ها لازم است نظارت همه جانبه صورت گیرد و در برخورد با متخلفین هیچگونه اغماضی صورت نگیرد تا بتوان اطمینان خاطر خانواده‌ها را فراهم کرد.

امیدی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش رفت‌ و آمد خودروها والدین باید نهایت دقت را در رفت و آمدهای فرزندان خود داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به ترافیک گسترده سرویس‌های مدارس در اول مهر از شهروندان درخواست داریم تا حد امکان برای جلوگیری از ترافیک و حضور به موقع در محل کار از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی از والدین خواست تا دقت و حساسیت بیشتری بر رفت و آمد دانش‌آموزان به هنگام تردد در سطح شهر داشته باشند.

انتهای پیام/87002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول