اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج دانش‌آموزی دامغان:

اندیشه‌ورز دارای فکری پویا و خلاق است / اندیشه‌ورزان باید اهل مشورت باشند

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان دامغان گفت: ‌اندیشه‌‏ورز دارای فکری پویا و خلاق و در زمینه‌های مختلف صاحب‏‌نظر است و اندیشه‌ورزان باید اهل مشورت باشند.

اندیشه‌ورز دارای فکری پویا و خلاق است / اندیشه‌ورزان باید اهل مشورت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد مطلبی‌نژاد ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی جوانان با عنوان «اندیشه‌‏ورزان» که ویژه دانش‌آموزان جانشین واحدهای مقاومت بسیج و دبیر حلقه‌های صالحین مدارس پسرانه در حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی دامغان برگزار شد، اظهار کرد: هر سازمان و نهادی برای رسیدن به اهداف سازمانی خودش از استعدادها و توانایی‌های مخاطبان خود استفاده می‌کند.

وی خطاب به بسیجیان نخبه و اندیشه‌‏ورز افزود: اجرای برنامه‌های متنوع و اثربخش بصیرتی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، سازندگی و ...، بهبود وضعیت موجود، شناخت نقاط قوت و تقویت آن و شناخت نقاط ضعف و رفع آن از جمله مواردی است که نخبگان می‌توانند در اجرا و عملیاتی کردن آن، بسیج دانش‌آموزی را یاری کنند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان دامغان خطاب به دانش‌‏آموزان ادامه داد: مطالعات علمی و معرفتی خود را بیشتر و سازماندهی کنید و علم و دانش را به سمت معارف دینی و ارزش‏‌های اسلامی سوق دهید.

مطلبی‌نژاد افزود: با شناخت مسیر کسانی که باعث تحول و تعالی بیشتر شده‌اند، همانند امام راحل، شهید رجایی، شهید مطهری و . . . آنها را به عنوان الگوی خود قرار دهید.

وی گفت: ‌‌اندیشه‏‌ورز دارای فکری پویا و خلاق و در زمینه‌های مختلف صاحب‏‌نظر است و البته باید چنین افرادی اهل مشورت با دیگر خردمندان و صاحب‏‌نظران نیز باشند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان دامغان خطاب به حاضران بیان کرد: از اوقات فراغت به نحو شایسته استفاده کنید و خود را به عنوان یک فرد لایق اندیشه‏‌ورز در زندگی فردی و اجتماعی بشناسید.

مطلبی‌‏نژاد ادامه داد: برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نورزید؛ چرا که تلاش شما منجر به کسب تجربه و تجربه منجر به ارائه اندیشه‌ای خوب می‌شود.

 

کیفیت نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز گفت: به گفته کارشناسان، کیفیت نظام آموزشی، ارتباط مستقیمی با امکانات مدارس و محیط دارد و به عبارتی، وجود فضا و زمان مناسب و کافی نخستین نیاز در یادگیری است.

حجت‏‌الاسلام ولی‏‌الله مصائبی با انتقاد از نبودن مکانی ثابت برای دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا افزود: سرمایه‏‌گذاری در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش، هر چند بازده فوری ندارد، اما قدم اول برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان صدرای شاهرود با بیش از شش سال هنوز مکان ثابت و دارای امکانات نبوده و از این بابت رنج می‌‏برد، گفت: امیدواریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در تعامل با آموزش و پرورش بتواند در تأمین فضای مناسب آموزشی اقدام کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در بخش دیگری با بیان اینکه روزهای آغازین مدرسه از جهات مختلف دارای اهمیت است، اظهار داشت: ایجاد نگرش‌‏های مثبت و پویا در دانش‌‏آموزان، تقویت انگیزه تلاش و تحصیل، کاهش دغدغه، اضطراب و تردید و زدودن هرگونه آثار بدبینی نسبت به درس و مدرسه و کلاس و معلم، و سرانجام آشنایی با شخصیت و دیدگاه‌‏های دانش‏‌آموزان می‏‌تواند در روزهای آغازین مدرسه صورت پذیرد.

وی به بخشی از پیام امام خمینی (ره) به مناسبت آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده‌‏اند «اکنون بر معلمان متعهد و مسئولان مراکز آموزشی است که با کوشش خود جوانانی را تحویل دانشگاه‏‌ها دهند که با آگاهی از انحرافات گذشته دانشگاه، بر فرهنگ غنی و مستقل اسلامی ایران تکیه کنند و بر اساتید متعهد است که ... جوانانی متعهد نسبت به مصالح کشور و آگاه به اهداف اسلام تحویل جامعه دهند و مطمئن باشند که با این خدمت، استقلال و آزادی کامل میهن عزیزشان تضمین خواهد شد».

مصائبی افزود: مقام معظم رهبری نیز در توصیه به متولیان امر تعلیم و تربیت فرموده‏اند «شما معلمان می‏‌خواهید از نسل بعد از انقلاب انسان‏هایی بسازید که انقلاب را حفظ کنند پس باید به این کار بزرگ اهمیت بدهید و قدر آن را بدانید».

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: استقلال و آزادی کشور در گرو تربیت صحیح کودکان، نوجوانان و جوانان است و این کار نیازمند همتی والاست و نقش معلمان و مربیان اساسی و مهم است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در این زمینه می‏‌فرمایند «باید دستگاه‏‌های آموزشی متعهد و دل‏سوز برای نجات کشور، اهمیت ویژه‌‏ای در حفظ جوانان عزیزی که استقلال و آزادی کشور در آینده منوط به تربیت صحیح آنان است قائل باشند»، گفت: از این رو است که نقش معلمان و اساتید در تربیت و تهذیب دانش‌‏آموزان و دانشجویان به عنوان اساسی‏‌ترین و مؤثرترین نقش مطرح می‏‌شود.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول