اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

نرمش قهرمانانه اجراکننده اصل عزت و حکمت است

امام جمعه نیکشهر گفت: نرمش قهرمانانه اگر به معنى صحیح آن صورت گیرد، اجرا‌کننده اصل عزت، حکمت و مصلحت است.

نرمش قهرمانانه اجراکننده اصل عزت و حکمت است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامعه‌الزهرا (س) این شهرستان اظهار داشت: مسأله جنگ هشت‏ ساله مسأله‌ای نیست که ما می‌‏خواهیم فقط جنگ بکنیم، ما می‌‏خواهیم دفاع مقدس بکنیم، یعنى ما می‌خواهیم از آبروى اسلام، از آبروى کشور اسلامى دفاع بکنیم، این یک دفاعى است که عقل و اسلام هر دو با آن موافق هستند، همه می‌‏گویند که باید دفاع کرد.

امام جمعه نیکشهر با بیان اینکه اسلام اجازه نمی‌‏دهد که ما به کشورى تعدى کنیم، ادامه داد:  جنگ در عین حال که ناگوار بود و شهرهاى ما را خراب کرد، ولى برکاتى داشت که اسلام به دنیا معرفى شد و این‏که چه اشخاصى و قدرت‏‌هایى در مقابل اسلام ایستادند و چه قدرت‏‌هایى علیه اسلام قیام کردند، همه این‏ها در جنگ معلوم شد.

وی با اشاره به علاقه به اسلام‏ شناسى و صداى اسلام ‏خواهى ایران در جهان گفت: جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام ‏شدنى نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود، چه کوتاه‏ نظرند آن‏هایى که خیال می‌‏کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایى نرسیده ‏ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگى و صلابت بی‌‏فایده است! در حالی‏که صداى بیداری اسلامی امروز از جنگ هشت ‏ساله ما است.

خطیب نماز جمعه نیکشهر با اشاره به شکستن ابهت استکبار جهانی بیان کرد: ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته‏‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده ‌ایم که باید روى پاى خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، در جنگ ریشه‏‌هاى انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم، حس برادرى و وطن دوستى را در نهاد یکایک انسان‌ها بارور کردیم.

سرگزی با اشاره به مهربانى، انسجام و تعاون ملت‏ در دفاع مقدس گفت: منافع جنگ برای ملت ایران بیشتر از زیان‌هایش بود،  آن انسجامى که در اثر جنگ، بین قشرها پیدا شد و آن معناى روحانى و معنوى‏اى که در خود سربازان عزیز به نمایش گذاشته شد و آن روح تعاونى که در همه ملت از زن و مرد در سرتاسر کشور تحقق پیدا کرد، به دنیا فهماند که این مسأله ‏اى که در ایران است، با همه مسائل جدا است.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به  تبیین سیاست «نرمش قهرمانانه» و شرایط آن‏ اضافه کرد: این منعطف ‏بودن و توان تصمیم‏گیرى نظام اسلامى به‏هیچ‏وجه به معنى کوتاه ‏آمدن و وادادگى و سستى نیست بلکه این منعطف ‏بودن خود به معنى قدرت و توان بالاى نظام اسلامى است، به ‏عبارت بهتر، مقصود رهبر معظم انقلاب اسلامى از نرمش قهرمانانه به هیچ‌‏وجه این نیست که نظام اسلامى از اهداف والاى خویش دست برداشته است و یا در برابر دشمن خود ضعف و سستى و  ناتوانى نشان می‌‏دهد. برعکس سیاست نرمش قهرمانانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب که ایشان با شرایطى که ذکر کردند با آن موافقت کرده‌اند، سیاستى است که کاملاً به ‏دنبال تأمین اهداف نظام اسلامى و دست‏یابى به نتایج مورد نظر است. نظام اسلامى نرمش قهرمانانه دارد نه وادادگى و سستى زبونانه.

وی گفت: از این‌رو همه مسئولان و دست‏ اندرکاران مختلف کشور باید به این امر توجه داشته باشند که نرمش قهرمانانه با رعایت شرایط آن، مصداقى از سیاست کلى «عزت، حکمت و مصلحت» است. نه به معنى خسته ‏شدن از پایبندى به اصول و یا کوتاه‏آمدن از اهداف.

امام جمعه نیکشهر ادامه داد: این سیاست در عمل نیز باید با توجه به همین معنى دقیق آن باشد و از همین‌رو است که رهبر معظم انقلاب بر عبارت «نرمش قهرمانانه» تأکید فرمودند،  به‏ عبارت‏ دیگر نرمش قهرمانانه اگر به معنى صحیح آن صورت گیرد، اجراکننده اصل عزت و حکمت و مصلحت است و باعث رعایت واقعیت‏‌هاى موجود در عین تداوم مسیر به ‏سمت آرمان‌ها و اهداف خواهد بود.

انتهای پیام/75004/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول