اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اگر رشادت رزمندگان نبود از ایران چیزی باقی نمی‎ماند

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر رشادت‎ها، گذشت و فداکاری رزمندگان نبود به طور قطع اثری از ایران اسلامی باقی نمی‎ماند.

اگر رشادت رزمندگان نبود از ایران چیزی باقی نمی‎ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام احمد مازنی بعدازظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تالار فخرالدین اسعد گرگان اظهار داشت: خداوند در قرآن بر روزهای خدا بسیار تاکید کرده است.

وی افزود: تمام روزها روزهای خداوند است اما برخی از روزها و زمان‎هاست که در سرنوشت انسان و جامعه تاثیر بسیار زیادی می‎گذارد که یوم‎الله نامیده می‎شود.

مازنی بیان کرد: در روزهای قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از افراد در جامعه مفهوم و معنی یوم‎الله را نمی‎دانستند و بسیاری از پیام‎های قرآن برای مردم ناآشنا و غیرقابل فهم بود.

وی افزود: اما به برکت حضور حضرت امام خمینی(ه) و حضور و فعالیت ایشان و یارانش بسیاری از معانی و مفاهیم آیات و پیام‎های قرآن برای مردم به صورت عینی تجلی پیدا کرد.

هر روزی که خون شهدا ریخته شده روز خداست

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روز 22 بهمن به عنوان یکی از روزهای خدا، خاطرنشان کرد: این روز و مفهوم آن، آنقدر در دل و جان مردم شکل گرفت که مردم شعار 22 بهمن ماه یوم‎الله یوم‌الله را سر می‎دادند.

مازنی تاکید کرد: تمامی روزهای 31 شهریور ماه سال 1357 تا هشت سال پس از آن روزهای خدا بود.

وی با اشاره به تاریخ‎های سرنوشت‌ساز و حادثه‌ساز انقلاب اسلامی و پس از جنگ تحمیلی همانند سوم خرداد و پنجم آذر قبل از پیروزی انقلاب، گفت: روزهایی همانند روز فتح مهران، آزادسازی خرمشهر، عملیات مرصاد و هر روزی که خون شهدا برای این نظام و انقلاب ریخته شده و پیکر پاک آنها بر دوش خانواده‎هایشان تشییع و به خاک سپرده شد، روز خداست.

اگر رشادت رزمندگان نبود از ایران چیزی باقی نمی‎ماند

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اگر رشادت‎ها، گذشت و فداکاری رزمندگان نبود به طور قطع اثری از ایران اسلامی باقی نمی‎ماند.

مازنی تاکید کرد: جوانان امروز باید از رزمندگان و جوانان آن زمان درس غیرت و ایستادگی و جوانمردی و حمایت از دین و کشور را فرا بگیرند.

وی افزود: آن روزها روزهای خدا بود چون آن روزها بوی غیرت، شرف، ایستادگی و انسانیت می‎داد.

مازنی یادآوری و حفظ این ارزش‎ها و وقایع را بسیار مهم برشمرد و ابراز داشت: ارزش یادآوری و گرامیداشت این روزها و وقایع کمتر از حضور در آن روزها و جهاد در راه خدا نیست.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سرداران و سربازان شهید و جانباز و ایثارگر این مرز و بوم را فراموش نکنید و همیشه آن‎ها را به یاد آرید.

وی اضافه کرد: آن روزها و وقایع آن روزها به دلیل رشادت‎های همین دلاوران و جان‌ برکفان برای ما ارزشمند است پس این افراد نیز برای ما ارزش فراوان دارند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ابراز داشت: علاوه بر روزها و انسان‎های سرنوشت‌ساز در زندگی ما مکان‎های وقوع این اتفاق‎ها همانند خرمشهر، هویزه، آبادان و هر زمینی که خون پاک شهدا در آن ریخته شده برای ما ارزشمند و مهم است و باید به آنها احترام گذاشت و از آنها یاد کرد.

انتهای پیام/83004/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول