اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ولی‌عصر(ع) خوزستان:

امر به معروف و نهی از منکر به مثابه جریان خون در پیکره جامعه هستند

فرمانده سپاه ولی‌عصر(ع) خوزستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به مثابه جریان خون در پیکره جامعه هستند.

امر به معروف و نهی از منکر به مثابه جریان خون در پیکره جامعه هستند

حسن شاهوارپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز به مهمترین برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مناسبت‌های مختلف سال اشاره کرد و افزود: مهمترین برنامه‌ها در این مناسبت‌ها شامل فضاسازی در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرهای استان است که امیدواریم امسال با حضور شهرداران استان، به شیوه صحیح از فضاسازی شهری در زمینه گسترش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر خوزستان فراگیر کردن فرایض دینی است، تصریح کرد: بسترسازی برای پذیرش تذکر لسانی  موضوع مهمی است که در این ستاد به طور مداوم در حال پیگیری و اجرا است .

فرمانده سپاه ولی‌عصر(ع) خوزستان با تأکید بر اینکه قصد احیای ارزش‌ها بسیار مهم‌تر از تولید ارزش‌های جدید در جامعه است، خاطر نشان کرد: همواره تلاش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان معطوف به امور فرهنگی است. 

*فضاسازی در اماکن عمومی و پارک‌ها

وی فضاسازی در اماکن عمومی و پارک‌ها به منظور اسلامی نگاه داشتن فضای شهرها و لزوم تبلیغات مناسب در رابطه با احیای این فریضه را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان منظور از تشکیل چندین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان را شناسایی معضلات اجتماعی و ارائه راهکارهای مورد نیاز برشمرد و افزود: شهرستا‌ن‌های پیشتاز استان همچون اهواز و سایر شهرستان‌های تابعه در زمینه احیای این فریضه‌ها عملکرد مطلوبی داشته است.

شاهوارپور با بیان اینکه نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: امر به نیکی‌ها و برحذر داشتن از بدی‌ها از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود و ضامن بقای اسلام است.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(ع) خوزستان از امر به معروف و نهی از منکر به مثابه جریان خون در پیکره دین نام برد و افزود: خیزش و قیام مصلحان در جامعه اسلامی نیز، بازتابی از عمل به این فریضه است که انقلاب اسلامی ایران، یکی از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه‌های سیاسی و حکومتی است.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به معنای آگاه کردن مردم نسبت به وظایف دینی و ملی در عرصه فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تجلی احیای این فریضه در جامعه در عرصه فرهنگ دینی است.

شاهوارپور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد در سال گذشته با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه فرصتی ارزنده برای بهره گیری از ارزش‌های معنوی است.

وی تاکید کرد: همه افراد موظف هستند حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند و دستگاه‌های قضایی، نیروی انتظامی، بسیج و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با روزه‌خواران و کسانی که شئون دینی را هتک می‌کنند برخورد قاطع خواهد کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: در این ماه  مبارک ستاد احیای  امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان، دستگاه‌های اجرایی، موسسات، اصناف و بازاریان با بهره گیری از این فرصت مناسب، برای ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر با جدیت بیشتر وارد عمل می‌شوند.

 *فعالیت گسترده فرقه ضاله وهابیت در خوزستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت گسترده فرقه ضاله وهابیت در خوزستان اشاره کرد و گفت: در این استان با تهدیدات فرقه ضاله وهابیت و شیطان پرستی مواجه هستیم که باید این تهدیدات را نیز رصد کرد و با شدت و قاطعیت با آن مقابله کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن در استان اشاره کرد و ادامه داد: نمادهایی که امروز با عناوین مختلف همچون شیطان پرستی شاهد آن هستیم باید شدیدا برخورد کرد، البته شیوه برخورد با فردی که سهوا این عمل را انجام می دهد با فردی که مروج و مبلغ این رویکرد است باید متفاوت باشد و با درایت و هوشیاری افراد متخلف را شناسایی و با آنان برخورد شود.

شاهوارپور همچنین در پایان گفت: آسیب‌شناسی از موضوعات مهمی است که با تعامل با سایر دستگاه‌ها می‌توان این امر را انجام و برای بهبود شرایط گام برداشت.

انتهای پیام/ 72001/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول