اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان تاکید کرد

اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر ضامن پیشرفت جامعه اسلامی

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان گفت: اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر ضامن پیشرفت و بقای جامعه اسلامی است.

اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر ضامن پیشرفت جامعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسن سعدالدین پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان که در محل فرمانداری سمنان تشکیل شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از دین اسلام از بزرگ‏ترین معروفات است.

وی پیروی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از امام راحل(ره) و حرکت در مسیر ولایت را از معروفات مهم برشمرد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان تصریح کرد: احیای کامل فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از سوی اقشار مختلف مردم و تلاش برای همگانی شدن این امر از مهم‏ترین وظایف این ستاد بوده و حضور و مشارکت مردم در این زمینه عامل شکل‏‌گیری جامعه‌‏ای سالم و به دور از آسیب‏‌های اجتماعی خواهد بود.

فرماندار سمنان از تشکیل هسته‏‌های امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان سمنان خبر داد و گفت: جهت پیگیری وظایف محوله ستاد شهرستان مکانی مناسب در بلوار 17 شهریور پیش‌‏بینی شده که این امر به شکل‏‌گیری ساختار ستاد کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح‌‏های در حال اجرا در معاونت‏‌های مختلف ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ادامه داد: با توجه به لزوم آموزش نیروهای دست‏‌اندرکار و حساسیت بالای این مقوله کلاس‌‏های آموزشی تخصصی با بهره‏‌گیری از اساتید مجرب پیش‌‏بینی شده که در طول سال برای آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار خواهد شد.

سعدالدین با اشاره به مدت باقی‏مانده تا ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: با رجوع به اسناد متقن و مستند در خصوص حادثه عظیم کربلا و قیام امام حسین (ع) در جنگ نابرابر در مقابل ظلم و دشمنان اسلام، شیوه‌‏های عزاداری و مراسم‌‏های دسته‌‏جات مذهبی باید بر اساس نظرات مراجع محترم تقلید و برگزار شود و از ورود برخی خرافات که از گذشته و یا جدیداً در مراسم‏‌های مذهبی و عزاداری‏‌های واقعه کربلا در ماه محرم و صفر برگزار می‏‌شود پرهیز شود که این امر خود نهی از منکر خواهد بود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان خواستار توجه همگان در طول سال به  فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شد.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول