اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای کردستان مطرح کرد

معرفی مصادیق امر به معروف در جامعه / آمران به معروف باید سرآمد جامعه باشند

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: مصادیق زیادی در بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد که باید به مردم معرفی شود.

معرفی مصادیق امر به معروف در جامعه / آمران به معروف باید سرآمد جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلمان روحی شنبه‌شب در جلسه اعضا و مدیران زیرمجموعه معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نتوانسته‌ایم این موضوع را در بین اقشار مردم فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه تمام فرایند و برنامه ستاد برای فرهنگ‌سازی لازم، مفید و مثبت در جامعه است، ادامه داد: مهم‌ترین بخش در بحث امر به معروف و نهی از منکر، آمران به معروف هستند که باید سرآمد باشند.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: آمران به معروف تنها زمانی می‌توانند امر به معروف کنند که خود عامل به این فریضه الهی باشند.

روحی تصریح کرد: تا زمانی که خود به آنچه که می‌گوییم ایمان نداشته باشیم و در عمل نشان ندهیم نمی‌توانیم انتظار انجام آن را از سوی سایر افراد جامعه داشته‌ باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوعات متنابهی در جامعه وجود دارد که هر کدام از ما به نوعی با آن گریبانگیر هستیم، خاطرنشان کرد: پرداختن به این موضوعات نباید به روز جلسات خلاصه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر کردن مربوط به تمام زمان‌ها و ایام است و باید همواره به آن پرداخته شود.

روحی تأکید کرد: ستاد احیا و موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام جلسات رسوخ پیدا کند، چرا که مصادیق زیادی در بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد که معرفی آنها بازدارنده خواهد بود.

وی از وقف به عنوان مصداق بارز امر به معروف نام برد و ابراز داشت:‌ وقف اموال و هدایت و دعوت دیگران به وقف کردن از جمله معروفاتی است که باید در جامعه گسترش یابد.

روحی، مشارکت فعال معاونت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در برنامه‌ها را ضروری خواند و گفت: ارائه راهکارهای مناسب به منظور افزایش میزان عملکرد معاونت‌ها با هدف رفع چالش‌ها، فرهنگ‌سازی و شناسایی موانع ترویج امر به معروف ضروری است.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه برخورد مناسب بازاریان و کسبه با مشتری را نوعی ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این مهم باید در دستور کار مسئولین ذیربط قرار گیرد.

روحی افزود: متاسفانه برخی از افراد جدای از بی‌توجهی به امر نماز، روزه و سایر مسائل دینی و مذهبی، اخلاق اجتماعی مناسبی نیز برای برخورد درست با دیگران ندارند.

وی تصریح کرد: اگر این افراد به درستی راهنمایی و ارشاد شوند بدون شک رفتارشان مطابق موازین اسلامی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بر توجه به ریزه کاری‌های موجود در جامعه در بحث امر به معروف و نهی ازمنکر تأکید کرد و متذکر شد: این ریزه‌کاری‌ها باید مورد توجه متولیان دستگاه‌های ذیربط قرار بگیرد.

روحی بیان کرد: پرداختن به اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف از رسانه استانی از یک سو و پخش سریال‌هایی که مروج بدحجابی هستند از سوی دیگر فرد را دچار سردرگمی می‌کند چرا که این دو مسئله با هم تفاوت دارند و اعتماد مردم به این مهم از بین می‌رود.

به گفته معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، اولویت همه در این حوزه باید تذکر لسانی و وحدت رویه در القا و فرهنگ‌سازی باشد.

روحی در پایان توجه بیش از پیش مسئولین به احیای ارزش‌های دینی و انجام امر به معروف و نهی از منکر را الگوی بسیار خوبی برای مردم دانست و گفت: ورود و توجه هرچه بیشتر مسئولین به این حوزه موجب تشویق و ترغیب مردم خواهد شد.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول