اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زنجان معطر به عطر 3000 شهید گلگون‌کفن

هفته دفاع مقدس متعلق به شهدا و رزمندگانی است با تقدیم جان خویش نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرده‌اند.

زنجان معطر به عطر 3000 شهید گلگون‌کفن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهادت مهر تایید خدای رحیم بر پرونده بندگان خاص خود است، شهادت ضلعی از مختصات انسان کامل است، عشق به شهادت نسیمی است که از گلستان محبت و دلدادگی حضرت اباعبد‌الله (ع) می‌وزد و بویش گرمای این محبت را در دل عشاق شعله ور تر می‌نماید.

جوانان پاک این مرز و بوم‌، همان‌ها که الفبای عشق و دلدادگی را از کودکی آموخته‌اند، همان‌ها که خدای رحمان و رحیم در شب‌های قدر به العفو العفو گفتن‌های آنان پیش ملائکه‌اش مباهات می‌کند، همان‌ها که پروانه‌وار گرد شمع نورانی ولایت فقیه می‌گردند و ذکر لبشان دعا برای ظهور منتقم آل محمد است آشنای دیرینه شهادتند.

لبخند آن معشوق حقیقی و آن فرشته‌پرور و زیبایی‌گستر چیزی نیست که قلب‌های قفل انسان‌های مادی راهی به درک آن داشته باشد و همین لبخند است که جوان پاک و ملکوتی و مطلق‌گرای ایران زمین را مست می‌نماید و شهادت فهم این همه زیبایی است.

هفته دفاع مقدس اگر چه فرصتی محدود برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی است، اما این فرصت محدود نیز غنیمتی است که باید به آن ارج نهاد.

استان زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل در کشور شناخته می‌شود، شهدای غواص استان زنجان مانند نگینی در میان شهدای کشور می‌درخشند و مباهات زنجانی‌ها به شهدایی است که در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی حضور داشتند.

رشادت‌های غواصان زنجانی در دوران دفاع مقدس به قدری چشمگیر است که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم شهر زنجان می‌فرمایند: "شهر زنجان را از دیرباز به عنوان یک شهر مؤمن و فرهنگى شناخته‌ام، از این شهر در دوران‌هاى مختلف و از جمله در دوران انقلاب اسلامى نمونه‌ها و نشانه‌هایى بروز پیدا کرده که براى هر مجموعه انسانى مایه مباهات و افتخار است، اوّلاً در جریان انقلاب اسلامى، این شهر نقش ایفا کرد و پس از پیروزى انقلاب، در دوران دفاع مقدّس هم غوّاصان دریادلِ زنجانى در نیروهاى مسلّح نقشهاى برجسته‌اى ایفا کردند."

زنجان شهر دلاورمردان، ایثارگران و شهادت‌طلبان است که برای پایداری نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و از جان خود نیز در این راه گذشته‌اند، شهدای زنجان نشان داده‌اند که زنجانی عزت‌آفرین است.

بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم زنجان در صحنه حضور دارند و با تقدیم فرزندان خویش راه انقلاب را ادامه می‌دهند، تا جایی که باید گفت، در شهادت بر روی مردم زنجان همچنان باز است.

*3 هزار شهید استان زنجان

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به تقدیم نزدیک به 3 هزار شهید در طول 34 سال گذشته از سوی مردم به انقلاب اسلامی اظهار کرد: وجود 406 شهید دانش‌آموز و 34 شهید دانشجو بیانگر بصیرت بالای اسلامی و باور بر اطاعت از ولی‌فقیه زمان خود در بین جوانان و نوجوانان استان زنجان است.

این مسئول با بیان اینکه جوانان و نوجوانان امروز امتداد نسل همان ایثارگران و از جان‌گذشتگان هستند، افزود: با بیان صریح و صحیح مسائل و تبیین اصول اسلامی و ملی می‌توان جوانان امروز را نیز همانند جوانان دوران دفاع‌ مقدس تربیت کرد.

وی ادامه داد: در سطح استان نیز امثال شهید احدی‌ها و شهید قامت بیات، علی‌رغم سن کم خود با نیروی بالای ایمان بزرگ‌ترین حماسه‌ها را خلق کردند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: تشییع  شهدای گمنام دوران دفاع‌ مقدس در استان، شاید گامی در این راه باشد تا شهدا را هر لحظه در کنار خود حس کنیم و بدانیم آرامش و امنیت امروز در سایه از خود گذشتگی همین شهدا به دست آمده است.

نیک‌بخش تصریح کرد: در کنار آثار و برکات دفاع‌ مقدس در جای‌ جای کشور، شهدا، جانبازان و ایثارگرانی نیز بر جای ماندند که استان زنجان نیز با تقدیم 3 هزار شهید، 600 آزاده و 15 آزاده سیاسی، از این امر مستثنی نبوده است.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 400 مزار شهید، افزود: 5 هزار جانباز و 570 آزاده از افتخارات این استان در جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه 120 شهید با هویت مشخص هنوز مفقودالجسد هستند، افزود: 17 شهید گمنام نیز در مکان‎های مختلف و دانشگاه‎های استان مدفون شده‌اند.

این گزارش، تنها یاد کوچکی از بزرگمردان تاریخ انقلاب اسلامی است.

اللهم الرزقنا الشهاده فی سبیلک

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول