اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه:

شهادت بالاترین درجه ایثار و از خودگذشتگی انسان است

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: شهادت بالاترین درجه ایثار و از خودگذشتگی یک انسان در راه اهداف متعالی خویش است و هدف والای شهدای ما، حراست و نگاهبانی از دین بود.

شهادت بالاترین درجه ایثار و از خودگذشتگی انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ماموستا یدالله محمدی عصر امروز در یادواره 4 شهید گرانقدر روستاهای شیروانه، گلالی و قاورمه‌دره قروه گفت: شاخص‌ترین ویژگی شهدای ما نسبت به کسانی که در سایر کشورها در راه اهداف خود فداکاری می‌کنند انتخاب آگاهانه راه و هدف است.

وی با اشاره به دلایل تحمیل جنگ علیه ملت ایران از سوی رژیم بعث، تصریح کرد: واقعیت این بود که انقلاب اسلامی تنها موجب از بین بردن «جزیره ثبات غرب» در منطقه نشده بود، بلکه تمامی الگوها و هنجارهای مورد نظر غرب در خاورمیانه و خلیج فارس را بر هم زده بود.

امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به اینکه ایران اسلامی تنها حکومت دنیا بود که در برابر نظام‌های لائیک با صراحت از تشکیل حکومت دینی ندا داد، افزود: تثبت انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه، هراس حکومت‌های غیردینی را در پی داشت و به همین دلیل در این جنگ نابرابر 24 کشور به صورت مستقیم و 60 کشور با تأمین تجهیزات جنگی، علیه کشورمان اعلام جنگ کردند.

محمدی، اعمال همزمان جنگ تبلیغاتی، سیاسی روانی، محاصره اقتصادی، بلوکه کردن دارایی‌های ایران، تهدیدات نظامی تحریف ماهیت انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی، دامن زدن به تروریسم و ناامنی داخلی و حمایت از آن را از دیگر ابعاد جنگ تحمیلی علیه ایران برشمرد و بیان داشت: هدف از این اعمال، بدبین ساختن افکار عمومی جهان نسبت به انقلاب اسلامی، جلوگیری از شناسایی سیاسی جمهوری اسلامی و فراهم ساختن زمینه‌های جنگ علیه ایران بود.

به گفته وی؛ اهداف مدنظر دشمنان این بود که هرگونه برخورد با ایران در عرصه بین‌المللی، اقدامی در جهت بازگرداندن ثبات و آرامش به منطقه و مطابق خواست جامعه جهانی جلوه کرده و توجیه‌پذیر باشد.

امام جمعه اهل سنت قروه اضافه کرد: هدف اصلی دشمن این بود که نگذارند نهضت امام خمینی (ره) عامل تأثیرگذار در تعیین نظم استراتژیک جهان تبدیل شود.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه شهید و شهادت، گفت: شهادت به حکم این که عملی آگاهانه و اختیاری است و در راه هدفی مقدس است و از هر گونه انگیزه خودگرایانه، منزه و مبراست، تحسین برانگیز و افتخارآمیز است و عملی قهرمانانه تلقی می‌شود.

وی افزود: در میان انواع مرگ و میرها تنها این نوع از مرگ است که از حیات و زندگی، برتر و مقدس‌تر و عظیم‌تر است و قداست خود را از فدا کردن آگاهانه تمام هستی خود در راه هدفی مقدس کسب می‌کند.

امام جمعه اهل سنت قروه، شهادت را کامل‌ترین جلوه ایثار دانست و اظهار داشت: همین وجوه ایثارگرانه و آگاهانه در رفتار شهید است که مقام وجودی او را برتری و تعالی می‌بخشد.

ماموستا محمدی با تأکید بر تحقیق و تفحص در سیره عملی شهدا گفت: سیر در سیره این عزیزان، نقشی سازنده و شورآفرین و تعالی بخش و الهام دهنده و هدایت‌گری برای نسل جوان و نوجوان دارد و موجب تغییر و تحول و رشد در سرنوشت جوامع و امت‌ها می‌شود.

وی با تشریح این آیه نورانی که شهدا زنده‌اند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند، گفت: معارف اسلامی به ما می‌آموزد که انسان‌های عزتمند همواره زنده هستند.

امام جمعه اهل سنت قروه در ادامه خاطرنشان کرد: این از افتخارات بی‌بدیل مردم ماست که سرشتی شهید پرور و ایثارگر دارند.

ماموستا محمدی ابراز کرد: ملت ایران در تجربه تاریخی حیات خود و به ویژه در سیر و سلوک عظیم تاریخی ـ معنوی خود در انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس، نشان داده است که ملتی شهادت طلب و ایثارگر است.

وی در پایان تمامی اعتبار و حیات ملت ایران در تاریخ معاصر را از مصادیق ایثار و شهادت دانست و افزود: همین ظرفیت عظیم معنوی ایثارها و شهادت‌ها بوده است که کشور ما را در برابر انبوه بسیار گسترده و فراتر از تصور توطئه‌های استکباری، مصون کرده است.

انتهای پیام/79009/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول