اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا عنوان کرد

شهادت 14 هزار بسیجی استان اصفهان در دوران دفاع مقدس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود ،14هزار نفر از بسیجیان استان اصفهان در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

شهادت 14 هزار بسیجی استان اصفهان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سرهنگ حمید مرادی ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنگ تحمیلی به عنوان یک نبرد نابرابر از سوی سلطه جویان غربی و شرقی به کشور ما تحمیل شد و در حقیقت این عرصه خطیر حقانیت نظام جمهوری اسلامی را برای جهانیان آشکار کرد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری نسل‌های آینده از دستاوردهای تاریخی دوران جنگ تحمیلی به عنوان یک اصل مهم و اساسی در جامعه مطرح است و باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با اشاره به اینکه لزوم خودکفایی در حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین آموزه‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود، بیان داشت: امام خمینی(ره) همواره نسبت به این نکته مهم تاکید داشتند که جنگ پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زد و این دوره سرآغازی بر اشاعه فرهنگ مقاومت و ایستادگی در نقاط مختلف جهان بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به اصل نظام استفاده می‌کنند، تصریح کرد: فتنه 88 از مصادیق بارز این موضوع است و براساس اطلاعات موجود برای ایجاد این فتنه بیش از یک دهه فعالیت‌های گوناگون تدوین و اجرایی شده است.

مرادی هدف از لشکرکشی آمریکا به منطقه خاورمیانه را تسلط بر ایران دانست و ادامه داد: حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان با رویکرد دست‌یابی به ایران اجرایی شده و این در وضعیتی است که در حال حاضر آمریکا تلفات جانی و مالی فراوانی در سطح این دو کشور داشته است.

وی دهه چهارم انقلاب را دهه دفاع مقتدرانه ذکر کرد و متذکر شد: رخدادهای دوران دفاع مقدس کشور ما را به آرامش و صعود در حوزه بین‌المللی رهنمون کرد و با همین رویکرد برنامه‌های متنوعی در هفته دفاع مقدس در شهرضا تدوین شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار پنج یگان نظامی در سطح این شهرستان گفت: در حال حاضر سه یگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی در شهرضا از یگان‌های نظامی برخوردار هستند و این یگان‌ها با تدوین برنامه‌های مناسب به استقبال هفته دفاع مقدس می‌روند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شهرضا با بیش از 6 هزار رزمنده در طول دوران جنگ تحمیلی فعالیت‌های قابل توجهی در عرصه دفاع از میهن اسلامی داشته است، بیان داشت: براساس آمار و اطلاعات موجود در دوران دفاع مقدس بیش از 14 هزار نفر از بسیجیان استان اصفهان به شهادت رسیدند که این آمار از تعداد کل شهدای برخی استان‌ها بیشتر است.

مرادی با اشاره به اینکه تشریح دلایل وقوع جنگ تحمیلی برای نسل جوان از مهم‌ترین وظایف کنونی مسئولان امر است، یادآور شد: مقاومت، فداکاری و ایستادگی به عنوان مهم‌ترین ارکان دوران دفاع مقدس مطرح است که باید برای نسل جوان به شکل شایسته تبیین شود.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور، غبارروبی از مزار شهدای دوران جنگ تحمیلی با حضور یگان‌های نظامی، برگزاری صبحگاه مشترک، حضور یگان‌های نظامی در نماز جمعه، تجلیل از پیشکسوتان عرصه دوران دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهیدان والامقام، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌های متنوع در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج از اهم برنامه‌های ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شهرضا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63011/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول