اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور بیجار:

حفظ روحیه ایثار و شهادت رمز موفقیت دانشجویان است

رئیس دانشگاه پیام نور بیجار با بیان اینکه حفظ روحیه ایثار و شهادت رمز موفقیت دانشجویان است، گفت: رسالت دانشگاهیان در قبال شهدا بسیار سنگین است.

حفظ روحیه ایثار و شهادت رمز موفقیت دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، هوشنگ گورچینی شامگاه دوشنبه در یادواره بصیرتی پاسداشت هفته دفاع مقدس که با حضور فرماندار و مسئولان و مدیر کانون دفاع مقدس بسیج دانشجویی کل کشور و جمع کثیری از دانشجویان در آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس درس عبرت و چراغ راهی است برای آینده انقلاب اسلامی که دانشجویان در این مسیر مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

وی بیان کرد: دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به عنوان سند استقامت و پایداری در حافظه تاریخ ثبت و ضبط شده است.

گورچینی با بیان اینکه شهادت‌طلبی ریشه در اسلام و قرآن دارد تصریح کرد: ملتی که شهادت و شهادت‌طلبی و ایثار و جانبازی دارد سعادتمند است.

رئیس دانشگاه پیام نور بیجار با بیان اینکه فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در جامعه نهادینه شود، گفت: با یادآوری و ترویج فرهنگ هشت سال دفاع مقدس می‌توان از اسلام و فرهنگ اسلامی و شهادت‌طلبی پاسداری کرد.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران مقابله با کفر و الحاد یاد کرد و گفت: این دوران از تاریخ ایران اسلامی نه تنها به ایران بلکه به تمامی جهان تعلق دارد و امروزه ریشه بسیاری از بیداری‌های اسلامی منطقه نشأت گرفته از این دوران و انقلاب ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه فرهنگ شهادت‌طلبی را در جامعه احیا کرد، استقامت، پایداری و پیروزی ملت ایران مقابل کفر است و فرهنگ اسلامی ما مانع از تهاجمات فرهنگی خواهد شد.

گورچینی با اشاره به جنگ‌هایی که در تاریخ ایران اسلامی رخ داده است گفت: طی این جنگ‌های یک هفته‌ای یا بعضا سه روزه بخشی از خاک ایران به تصرف دشمن درآمده اما در دوران دفاع مقدس که هشت سال به طول انجامید با رشادت و پایمردی رزمندگان اسلام یک وجب از خاک وطن به تصرف دشمن درنیامد.

رئیس دانشگاه پیام نور بیجار با اشاره به رشد علمی در کشور گفت: ایران در رتبه 15 تولید علم قرار دارد که براساس گزارش سازمان‌های جهانی از سرعت خوب و بالایی برخوردار بوده و این حرکت روبه جلو به برکت خون شهدا و مجاهدت‌هایشان است.

وی همدلی، ایثار، ازخودگذشتگی و حفظ روحیه جهادی را عاملی برای پیروزی کشورمان در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور بیجار بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن ارزش دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و میان دانشجویان تأکید کرد و افزود: ترس دشمن از آگاهی و هوشیاری جوانان و دانشجویان موجب شده است آنها در میان جوانان و برای گمراهی آنان رخنه کرده اما دانشجویان و دانشگاهیان با آگاهی کامل مانع از رسیدن دشمن به اهدافش خواهند شد.

گورچینی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس و پاسداشت آن تنها به برگزاری همایش و یادواره نیست بلکه باید در جامعه نهادینه و ارزش آن تبیین شود.

وی در پایان با بیان اینکه جهان کفر و الحاد بر آن است که اندیشه اسلامی و اسلام را میان جوانان تضعیف کند بر آگاهی سنگربانان دانش تأکید کرد.

انتهای پیام/79015/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول