اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

جهاد و شهادت با دفاع هشت ساله ما احیا شد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس این بود که مفهوم جهاد و شهادت احیا و به عنوان الگو در دنیا مطرح شد.

جهاد و شهادت با دفاع هشت ساله ما احیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه ظهر امروز مدیران انجمن‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان اظهار داشت: در‌باره دفاع مقدس هنوز حق مطلب ادا نشده است، ناگفته‌هایی از آن دوران وجود دارد که شایسته است در نوشته‌ها، رمان و فیلم‌ها و ... مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی علیه ایران علیرغم سختی‌های فراوان و ناجوانمردانه دشمنان، بزرگترین دستاوردش این بود که مفهوم جهاد و شهادت را که مدت‌ها در فرهنگ مسلمین و در خود ایران فراموش شده بود از وسط تاریخ بیرون کشد و آن را دوباره زنده کرده و به عنوان یک الگو در سراسر دنیا مطرح ساخت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: این بی‌انصافی است که خیال کنیم بعد از اتمام جنگ کار تمام شد و جنگ تمام شد ولی رسالت ما هنرمندان از نو آغاز شد، زیرا مهمترین دغدغه‌های بچه‌های جنگ و دلسوزان انقلاب ضرورت حفظ و نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس بود.

دشتی گفت: یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت تولید محتوا در قالب کتاب، فیلم، مستند و روایت است که تاثیرگذاری آن فرهنگ را بر نسل جوان و نسل آینده دو چندان می‌کند و به جوانان امروزی می‌تواند چنان القا کند که او هم می‌تواند حماسه‌های آن دوران را خلق کند.

این مسئول تصریح کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند این کار فرهنگی و کار هنری شما که روایت آن جهاد دفاع مقدس است، جهاد است زیرا سعی بر این بوده که آن مفاهیم والا به دست فراموشی سپرده شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: در این راه تلاش شده، کار شده، آن عزت، آن اعتماد به نفس و احساس اقتداری که از ناحیه معنویت رزمندگان ما و جامعه اسلامی ما احساس شد و توانست آن حادثه عجیب و شگفت‌انگیز یعنی پیروزی در دفاع مقدس و شکست نخوردن در مقابل تهاجم این همه دشمن را رقم بزند، لذا این مسئله ماموریت هنرمندان متعهد را در انتقال فرهنگ هشت ساله دفاع مقدس دو چندان می‌کند.

دشتی افزود: روح جهاد و شهادت و اخلاص هیچ وقت قدیمی و کهنه نمی‌شود و چون هیچ وقت کهنه نمی‌شود، بنابراین هنرمندان در همه دوران باید در کنار سایر تولیدات خود به مسئله ایثار و جهاد و حماسه رزمندگان دوران دفاع مقدس هم بپردازند و این کار بقای حکومت اسلامی و دینی را رقم خواهد زد.

این مسئول ادامه داد: این فرمایش حضرت امام راحل (ره) که ما مثل حسین وارد این جنگ شدیم و مثل حسین هم از این جنگ بیرون می‌آییم، بنابراین این جنگ نیز به کربلای ایران معروف شد و پیام‌های بسیار مهمی هم در آن وجود دارد که هر کدام از آنها می‌توانند مبنای تصمیم‌گیری و عبرت‌گیری مهمی برای نسل‌های آینده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان سخنان خود عنوان کرد: کاری هم که حضرت زینب (س) بعد از حادثه بزرگ عاشورا کردند، کمتر از خود واقعه عاشورا نبود زیرا آنکه توانست امام حسین (ع) و فلسفه قیام او را در طول تاریخ بشریت تثبیت و پایدار کند، حضرت امام سجاد (ع) و زینب (س) بود و امروز هم مسئولیت انتقال پیام شهدا به نسل‌های جدید به عهده بازماندگان دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/62004/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول