اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تبلیغات اسلامی بافت خبر داد

افزایش خانه‌های قرآنی روستایی بافت به 12باب

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت گفت: تعداد خانه‌های قرآنی روستایی شهرستان بافت به 12 باب افزایش یافته است.

افزایش خانه‌های قرآنی روستایی بافت به 12باب

حجت‌الاسلام طاهر آقاملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت با اشاره به نقش روحانیت و مساجد در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مساجد از بدو ظهور اسلام در نشر معارف اسلامی و استحکام حکومت اسلامی بسیار نقش‌آفرین بودند و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شاهد تأثیر شگرف مساجد در معرفی انقلاب اسلامی و ساماندهی نیروها به ‌ویژه بسیج مردمی و نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بودیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، نقش و حضور فعال روحانیان از سنگر مساجد تا سنگر جبهه‌های غرب و جنوب کشور از صفحات زرین کتاب تاریخ دفاع مقدس است، حتی عبور داوطلبانه از میدان‌های مین و پیشتازی در شهادت، قداستی جاودانه به جامعه روحانیت فداکار بخشیده است.

آقاملایی تصریح کرد: همدلی و هم‌زبانی روحانیت در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اسرار ناگشوده‌ای است که هنوز نسل حاضر ما از آن اطلاع روشن و کافی ندارد، اگر این راز خوب کشف شود در واقع راه نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم کشف می‌شود و آن حفظ پیوند معنوی مسجد با روحانیت است که عدم اهتمام به آن چالش‌هایی جدی را متوجه نظام جمهوری اسلامی می‌کند.

وی به قرآن که مسیر اصلی تربیت جوانان است اشاره و عمده قرآن‌آموزان در این شهرستان را قشر جوان اعلام کرد و افزود: نهادهای فرهنگی جامعه وظیفه دارند قرآن کریم را که تجلیگاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است به میان جوانان بیاورند و آنان را با کتاب خدا آشنا و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند و بدین‌وسیله قرآن را از انزوا و مهجوریت خارج سازند.

 مسئول تبلیغات اسلامی بافت بیان کرد: چهار مؤسسه و 12 خانه قرآن در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه از جمله دوره‌های آموزش قرآن، روخوانی و روانخوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم، تجوید و قرائت قرآن را در سه این شهرستان و بخش‌های مرکزی آن برگزار کردند.

وی به مسابقات قرآنی که در این شهرستان برگزار شده اشاره و خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن الکریم در 6 ماهه دوم 92 برای نخستین بار مسابقات قرآنی تلاوت را با رویکردی جدید در عرصه مسابقات قرآنی برگزار می‌کند، هدف از برگزاری مسابقات توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بین قاریان و حافظان به منظور تسلط بیشتر آنان در آیات الهی برای القای معانی به مخاطبان و ترویج تلاوت از حفظ در بین قاریان قرآن کریم است.

آقاملایی اذعان داشت: این مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم خبر در دو رده سنی پایین و بالای 16 سال و در دو بخش بانوان و آقایان به صورت استانی و سپس کشوری به ترتیب در مهر و آبان و بهمن 92 برگزار می‌شود که بیش از 80 نفر از فعالان قرآنی این سه شهرستان برای شرکت در مسابقه تلاوت ثبت‌نام کردند.

وی در رابطه با خانه‌های قرآن در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه گفت: 14 خانه قرآن روستایی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده که از این تعداد 12 خانه قرآن روستایی طی سال مشغول به فعالیت بوده و دو خانه قرآن روستایی به صورت فصلی به انجام امورات قرآنی مشغول هستند.

مسئول تبلیغات اسلامی بافت افزود: برگزاری این کلاس ها نقش بسیار مؤثر در ترویج آموزش‌های همگانی و عمومی قرآن در سطح شهرستان داشته است، نقش خانه‌های قرآنی شهری و روستایی در انتقال مفاهیم قرآنی به عموم مردم غیرقابل انکار است و با توجه به اهمیت یادگیری آموزش قرآن در بین نوجوانان و جوانان راه‌اندازی و تاسیس خانه‌های قرآن روستایی امری ضروری است و لذا باید با تلاش و جدیت بیشتری این امر پیگیری شود.

وی تصریح کرد: خانه‌های قرآن علاوه بر آموزش عمومی قرآن، استعدادهای قرآنی را شناسایی کرده و آنها را در یک مسیر صحیح راهنمایی می‌کنند، خانه‌های قرآن شهری و روستایی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحقق نهضت همگانی قرآن آموزی در سطح کشور است.

 آقاملایی با بیان تاثیر شگرف قرآن در زندگی انسان‌ها گفت: به زودی سه خانه قرآن روستایی در شهرستان‌های ارزوئیه و رابر و همچنین خانه قرآن شهری بزنجان راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/80024/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول