اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اردبیل:

نیروهای کارآمد در خدمات ایمنی شهر و شهروندان هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: آتش‌نشانی اردبیل با نیروهای کارآمد و پرتلاش در خدمت ایمنی شهر و شهروندان هستند.

نیروهای کارآمد در خدمات ایمنی شهر و شهروندان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید موسی فتاحی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفتم مهر روز آتش‌نشانی در اردبیل اظهار داشت: شاکله اصلی سازمان آتش‌نشانی اردبیل را نیروهای عملیاتی و سپس تجهیزات آن تشکیل می‌دهند که خوشبختانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اردبیل از جوان‌ترین، زبده‌ترین و کارآمدترین نیروها برخوردار بوده و تجهیزات و ماشین‌آلات نسبتاً خوبی در اختیار دارد و با توجه به تأکیدات شهردار همواره در تلاش است تا با خرید تجهیزات جدید آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان را دارا باشد.

وی تصریح کرد: این سازمان با برنامه‌ریزی دقیق و برای طول سال به جهت آماده نگه داشتن نیروها و افزایش آمادگی جسمانی آنان در تلاش است.

فتاحی خاطر نشان کرد: همواره در تلاش هستیم تا بستر آموزش‌های تخصصی را عملیاتی و راه‌های جدید در مقابله با حریق‌ها و حوادث گوناگون را برای نیروهای عملیاتی فراهم کنیم تا نیروهای عملیاتی این سازمان در مسیر پیشرفت علم و تکنولوژی به روز بوده و به طبع آن در انجام رسالت اصلی خویش بتوانند به بهترین نحو خدمت خالصانه خود را به هموطنان ارائه دهند.

این مسئول اضافه کرد: در همین راستا ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل به صورت 24 ساعته با خطوط تلفن 125 در خدمت شهروندان است و مأموران آتش‌نشانی نیز در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌اند تا دقایقی بعد از وقوع حادثه، در هر نقطه‌ای از شهر خود را به محل حادثه برسانند.

وی نزدیکی به روز هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی را خاطر نشان کرد و با گرامیداشت این روز بیان کرد: تمامی واحدهای آتش‌نشانی در سطح کشور پیوسته آماده ارائه نظریات کارشناسی، مشاوره ایمنی و پاسخگویی به پرسش‌های هموطنان هستند.

فتاحی یادآور شد: شایسته است هموطنان تلفن‌های ادارات آتش‌نشانی منطقه سکونت یا محل کار خود را تهیه و در اختیار داشته باشند تا در مواقع ضروری بتوانند از راهنمایی و مشاوره کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل با توصیه به شهروندان برای رعایت ضوابط و استانداردهایی که می‌تواند از وقوع حوادث مختلف پیشگیری کند، نکات مهم و پیوسته‌ای را در ارتباط با این ضوابط به ساکنان مناطق مختلف شهر یادآوری کرد.

وی گفت: هنگام تماس با تلفن 125 آدرس محل حادثه را به صورت کامل و به ترتیب خیابان اصلی، خیابان فرعی، کوچه و پلاک شهرداری به ستاد فرماندهی اعلام کنید و چنانچه محل حادثه در یکی از بزرگراه‌ها واقع است جهت حرکت و مشخصه محل را که موجب تسریع در یافتن آدرس می‌‌شود، اعلام کنید.

فتاحی در ادامه افزود: در منازل به کودکان و سالمندان خانواده و در کارگاه‌ها، کارخانجات و سایر واحدهای شغلی شماره 125 را به کلیه کارکنان بیاموزید و برای احتیاط روی دستگاه تلفن یا جایی که به راحتی در معرض دید باشد، بنویسید تا در شرایط اضطراری اولین نفری که متوجه وقوع حادثه می‌‌شود، بتواند مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را در جریان قرار دهد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: حوادثی که سازمان آتش‌نشانی توانایی پوشش دادن آنها را دارد، عبارت است از هر نوع آتش‌‌سوزی، محبوس شدن افراد زیر آوار ساختمان، داخل آسانسور یا خودروهای تصادفی، سقوط درخت، سقوط اشیا از بلندی یا اشیایی که در معرض سقوط قرار دارد و ممکن است در صورت سقوط لطمات مالی و جانی ایجاد کند، سقوط در چاه، کانال آب، رودخانه، سد و استخر، همچنین رویارویی با گازگرفتگی در چاه و قنات، حوادث ناشی از سیل و آب‌گرفتگی، خطر ناشی از حضور یا حمله حیوانات وحشی و موذی، حوادث ناشی از چرخ گوشت‌های خانگی یا صنعتی، حلقه‌های فلزی، تسمه نقاله، دستگاه برش، سوختگی‌های ناشی از اسیدها یا آب جوش و روغن‌های داغ، ریزش چاه، ریزش ساختمان و ریزش معدن.

انتهای پیام/62006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول