اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

نقش 3 نهاد کرمان در دفاع مقدس تدوین شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: نقش هلال احمر کرمان، نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران و مخابرات استان کرمان در دفاع مقدس تدوین شده است.

نقش 3 نهاد کرمان در دفاع مقدس تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابوالحسنی شامگاه دوشنبه در شورای اداری استان کرمان در محل پادگان 05 شهید علیرضا اشرف‌گنجویی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برگزاری آیین نمادین خدمت سربازی مدیران استان کرمان ایده ارزشمندی بود که از سوی استاندار کرمان مطرح شد.

وی عنوان کرد: برگزاری شورای اداری در گلزار شهدا که در ایران در حال فراگیر شدن است یکی دیگر از ایده‌های استاندار کرمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ابراز داشت: فردا سه‌شنبه دوم مهر ماه بر اساس اسامی هفته گرامیداشت دفاع مقدس روز سربازی و پایمردی نامیده شده است.

ابوالحسنی افزود: صبح سه‌شنبه مدیران استان کرمان در جمع سربازان مستقر در پادگان 05 کرمان حضور پیدا می‌کنند که این امر تجلیل خوبی از این قشر است.

وی نقش استان کرمان در دوران دفاع مقدس را ارزشمند خواند و گفت: تعداد محدودی از استان‌ها برای تدوین نقش خود در دفاع مقدس اقدام کرده‌اند، اما 150 پروژه تحقیقاتی در استان کرمان در این زمینه در حال اجرا است.

این مسئول با اشاره به نقش ادارات و نهادها در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: با 12 سازمان وارد مذاکره شدیم تا طی تفاهم‌نامه‌هایی نقش این نهادها را در دفاع مقدس تدوین کنیم.

ابوالحسنی از پیگیری برای اجرای هشت پروژه با موضوع نقش دستگاه‌های استان کرمان در دوران دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: تاکنون نقش هلال احمر کرمان در دفاع مقدس در 600 صفحه، نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران و مخابرات استان کرمان به ترتیب در یک هزار و 400 صفحه نگاشته شده است.

وی تدوین نقش سازمان‌ها در دفاع مقدس را در زمینه قدردانی از رزمندگان و همچنین نشان دادن راه برای آیندگان مؤثر و مفید دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در پایان با اشاره به اینکه نقش هر یک از شهرستان‌های تابعه استان کرمان در دوران دفاع مقدس هم در حال تدوین است، خاطر نشان کرد: با انجام این پروژه یکی از بی‌بدیل‌ترین تاریخ‌نگاری در ایران رقم می‌خورد.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول