اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم:

فرهنگ دفاع مقدس در قالب متون درسی ترویج شود

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم گفت: فرهنگ دفاع مقدس و نمادهای آن باید جز‌ء متون درسی دانش‌آموزان باشد و از این طریق در راستای ترویج آن فعالیت شود.

فرهنگ دفاع مقدس در قالب متون درسی ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سید جواد هاشمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه یاد یاران با اشاره به بازسازی عملیات والفجر مقدماتی در این نمایشگاه اظهار کرد: من خود در این عملیات حضور داشتم؛ عملیات مذکور با رمز «یا الله» شروع شد و امروز که فضای این مکان را می‌‌دیدم، به یاد همان دوران می‌افتادم اما تفاوت‌هایی هم با فضای فیزیکی منطقه وجود دارد.

وی افزود: حضور گسترده نسل سوم و چهارم انقلاب در نمایشگاه دفاع مقدس تاثیر فراوانی در توسعه فرهنگ جهاد و شهادت دارد؛ در دوران جنگ هم بیشتر سربازان ایرانی و بسیجیان را جوانان تشکیل می‌دادند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و نمادهای آن باید جزء متون درسی دانش‌آموزان باشد، گفت: رشادت‌ها و فداکارهای‌های بیشمار جوانان ایرانی در دوران جنگ آنچنان گسترده و وسیع است که نمی‌توان با چند نمایشگاه آنها را بیان کرد بلکه باید به همت آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط با آینده‌سازان این مرز و بوم، فرهنگ دفاع را در جامعه نهادینه ساخت.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و سایر دستگاه‌های مربوطه باید همان روحیه جهادی دوران جنگ را داشته باشند و در مقابل ناتوی فرهنگی غرب ایستادگی کنند زیرا دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی مهمترین راهکار برای غلبه بر هجمه‌های بیگانگان است. هاشمی حمله ناجوانمردانه عراق به ایران را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: به همین دلیل است که دفاع جانانه در مقابل ارتش بعثی دفاع مقدس نامیده شده زیرا جوانان ایرانی از دین و آیین و کشور خود در مقابل همه جهانیان دفاع کردند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم عنوان داشت: جامعه امروز باید جوانان را به سوی همان ارزش‌های اسلامی و دینی سال‌های نخست انقلاب سوق دهد؛ نخبگان فراوانی در میان جوانان ایرانی وجود دارند که توانسته‌اند قله‌های علم و دانش را فتح کنند و همان روحیه جهادی سبب این همه پیشرفت شده است.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول