اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

انتخاب مدیران بومی برای استان‌ها یک خواسته عمومی است

وزیر کشور به بومی بودن همه استانداران انتخاب شده برای استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این نوع انتخاب خواست مردم اقصی نقاط کشور است.

انتخاب مدیران بومی برای استان‌ها یک خواسته عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار زنجان با اشاره به دو روش موجود برای انتخاب استانداران استان‌ها اظهار داشت: استفاده از حق انتخاب دولت در انتخاب افراد و انتخاب بر اساس نظر جمعی دو رویکرد موجود برای انتخاب مسئولان ارشد استان‌ها است که این دولت بر اساس روش دوم عمل می‌کند.

وی کسب رضایت همه افراد در انتخاب مسئولان استانی را از دشواری‌های انتخاب استاندار بر اساس نظرات جمعی عنوان و اضافه کرد: هر چند این روش دشوار است ولی نتیجه آن به وجود آمدن انسجام و وحدت است که بسیار شیرین جلوه می‌کند.

وزیر کشور به بومی بودن همه استانداران انتخاب شده برای استان‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: این نوع انتخاب خواست مردم اقصی نقاط کشور است.

وی تاکید کرد: استانداران استان‌ها بر اساس نظر جمعی از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها و نظرات فعالان سیاسی از جمله همراهان رئیس‌جمهور در انتخابات انتخاب می‌شوند.

رحمانی فضلی به سابقه آشنایی خود با محمد رئوفی‌نژاد استاندار قبلی زنجان اشاره و تصریح کرد: وی یکی از مدیران کم تخلف کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه توقع عمومی مردم در کشور بر تغییر مدیران است، اضافه کرد: این موضوع در مراجعات به آرای مردمی به دست آمده است.

وزیر کشور مردم‌گرایی و کسب رضایت آنها را از تاکیدات دولت به نمایندگان خود در استان‌ها دانست و ادامه داد: نمایندگان دولت باید عدالت را در انتخاب‌های همراهان خود در طی دوران خدمت خود رعایت کرده و بر اساس شاخص‌های تعریف شده عمل کنند.

وی قانون را یکی دیگر از تاکیدات خود به نمایندگان دولت در استان‌ها برشمرد و اضافه کرد: نمایندگان دولت باید در مواقع سکوت قانون بر اساس شاخص‌های تعریف شده عمل کنند.

رحمانی فضلی سیاست و امنیت را اولویت وزارت کشور دانست و تصریح کرد: شرایط خاص تحمیل شده به کشور ما اولویت را به اقتصاد و توسعه تغییر داده که همه باید در این راستا تلاش کنند.

وی اقدامات دولت در راستای تحقق حماسه اقتصادی را خواست مردم و رهبری اعلام کرد و گفت: هر نوع اقدامی در این زمینه منجر به تعمیق امنیت پایدار کشور می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به انتخاب مشی و روش روحانی که همان اعتدال، امید و عقلانیت است توسط مردم، خطاب به نماینده دولت در استان گفت: دنبال کردن این روش باید سرلوحه کار شما قرار گیرد.

وی به شرایط حاکم بر نظام بین‌الملل اشاره و تصریح کرد: انتخاب مردم ایران در انتخابات 24 خرداد ماه به ارتقای جایگاه کشورمان کمک شایان توجهی کرده به طوری که آثار این انتخاب در چند وقت اخیر بسیار نمایان است.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول