اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان:

ترافیک جاده‌های استان زنجان سنگین است

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه ترافیک جاده‌های استان زنجان سنگین است، از رانندگان خواست تا دقت بیشتری در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

ترافیک جاده‌های استان زنجان سنگین است

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی فصل تابستان نزدیک هستیم، ترافیک جاده‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه علت افزایش ترافیک جاده‌های استان، نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان و فصل آغاز مدارس است، تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌شود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تابستانی خوشی را برای خود و بقیه اعضای خانواده رقم بزنند.

جانشین پلیس راه استان زنجان در ادامه با اشاره به تعداد تصادفات اتفاق افتاده طی هفته گذشته، اضافه کرد: در این مدت یک فقره تصادف فوتی در جاده‌ها اتفاق افتاد که منجر به مرگ یک نفر شد.

وی همچنین با اشاره به وقوع 37 فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان زنجان، اذعان داشت: این تصادفات منجر به مجروح شدن 51 نفر شده است.

شیرمحمدی، تعداد تصادفات خسارتی جاده‌های استان را طی مدت مذکور 34 مورد اعلام کرد و اذعان داشت: این تصادفات منجر به مرگ و یا مجروح شدن کسی نشده و فقط به خودروها خسارت وارد کرده است.

وی در ادامه تعداد  خودروهای توقیف شده در جاده‌های استان را طی هفته گذشته 335 مورد اعلام کرد و افزود: علت اصلی توقیف این خودروها نداشتن مهارت در رانندگی، نداشتن گواهینامه و تخطی از سرعت مطمئنه بود.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین به توقیف 173 دستگاه موتورسیکلت در جاده‌های استان اشاره کرد و متذکر شد: این تعداد موتورسیکلت به علت انجام حرکت‌های نمایشی، عدم استفاده از کلاه ایمنی و همچنین نداشتن گواهینامه توقیف شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ترافیک سنگین جاده‌های استان، ابراز داشت: وضعیت جاده‌های استان نسبت به روزهای قبل نیمه سنگین اعلام شده است و همین امر احتمال خطر را افزایش می‌دهد.

شیرمحمدی با بیان اینکه دقت بیشتر رانندگان در انجام قوانین راهنمایی و رانندگی موجب ایمن شدن جاده‌ها می‌شود، تأکید کرد: بر اساس آمار گرفته شده 33 درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو رانندگان اتفاق می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی، افزود: علت 34 درصد تصادفات رانندگی خستگی و خواب‌آلودگی است.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه 38 درصد از تصادفات بین ساعات 12 ظهر تا 18 عصر اتفاق افتاده است، گفت: از رانندگان درخواست می‌شود، در این زمان‌ها نکات ایمنی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های صورت گرفته کیلومتر یک تا 30 (ورودی شهرها) دارای بیشترین آمار تصادفات هستند، اضافه کرد: با آمار گرفته شده 34 درصد تصادفات در این مسافت‌ها رخ می‌دهد.

انتهای پیام/73005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول