اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمع‌بندی نهایی بر گزینه‌های مطرح

معرفی گزینه وزارت کشور به مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی / عبدالعلی‌زاده از لیست استانداری حذف شد

حدس ‌و گمان‌ها برای تصدی سکانداری استان آذربایجان‌شرقی این روزها به اوج خود رسیده است و معرفی گزینه وزارت کشور به مجمع نمایندگان و حذف نام عبدالعلی‌زاده، از آخرین و تازه‌ترین اخبار امروز بود.

معرفی گزینه وزارت کشور به مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی / عبدالعلی‌زاده از لیست استانداری حذف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با آغاز به کار رسمی دولت تدبیر و امید و معرفی وزرای کابینه یازدهم اکنون فاز سوم تغییر مدیریت‌ها به سطح استانداران رسیده است. بعد از مشخص شدن رییس جمهور و کابینه وزیران، اکنون کشتی حدس و گمان به ساحل استانداری‌ها رسیده تا با لنگر انداختن بر ساحل این پست حساس مدیریتی، کلید امور اجرایی استان‌ها را به دست افرادی جدید بسپارند.

استان آذربایجان‌شرقی بی‌گمان یکی از حساس‌ترین استان‌های کشور است که در کنار استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس در کانون توجه دولتمردان و سیاستمداران قرار دارد. چرا که فرد انتخاب شده برای عالی‌ترین مقام اجرایی این استان برای حداقل یک دوره چهار ساله مجموعه استراتژی‌ها و برنامه‌های استانی و چه بسا منطقه‌ای را تدوین و اجرا خواهد کرد.

جمع‌بندی نهایی بر گزینه‌های مطرح برای استانداری آذربایجان‌شرقی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: دیروز صحبتی با وزیر کشور در رابطه با استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت که ایشان از انتخاب یک نفر به عنوان گزینه وزارت کشور برای این سمت خبر داد.

محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از ذکر نام فرد یاد شده خودداری کرد و اظهار کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته با وزیر کشور مقرر شد تا بعد از معرفی گزینه این مجموعه سنجش و ارزیابی گزینه‌های مطرح شده از سوی مجمع نمایندگان و وزارت کشور از سوی نمایندگان استان انجام شود.

وی افزود: بعد از این ارزیابی و سبک سنگین کردن گزینه‌های مطرح شده از سوی این دو نهاد، مجمع نمایندگان گزینه‌ای نهایی را برای تصمیم‌گیری به وزارت کشور معرفی می‌کند.

سعیدی در پاسخ به این سئوال که از گزینه‌های معرفی شده در هفته گذشته چند گزینه برای استانداری آذربایجان‌شرقی باقی مانده است، گفت: فعلا چهار گزینه به عنوان گزینه‌‌های مطرح شده در لیست مجمع نمایندگان حضور دارند.

حدف عبدالعلی‌زاده از نامزدی استانداری آذربایجان‌شرقی

امروز عبدالعلی‌زاده که به عنوان یکی از گزینه‌های معرفی شده به وزارت کشور بود به عنوان مشاور وزیر کشور حکم دریافت کرده و به طبع از جمع لیست مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خارج شد.

عبدالعلی‌زاده استاندار آذربایجان شرقی در دولت هاشمی رفسنجانی و وزیر مسکن در دولت خاتمی را یدک می‌کشد.

معرفی پنج نفر به وزارت کشور

الهوردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از معرفی پنج نفر به وزارت کشور از سوی مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی به وزارت کشور خبر داده بود.

وی اظهار کرد: این نفرات با رای‌گیری که در جمع نمایندگان استان صورت گرفت از بین گزینه‌های مطرح شده به دلیل تعداد آرای بالا انتخاب و به وزارت کشور معرفی شده‌اند.

دهقانی با تاکید بر موقعیت استراتژیک آذربایجان‌شرقی در کشور و منطقه گفت: کسی که به عنوان سکاندار استانداری آذربایجان‌شرقی انتخاب می‌شود باید توسعه‌گرا و آینده‌نگر باشد که این ضرورت جز با داشتن شناخت نسبت به استان و ظرفیت‌های آن فراهم نمی‌شود.

دهقانی تعامل‌گرا بودن، داشتن برنامه و مدیریت را از دیگر شاخصه‌های استاندار آینده آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: فرد مورد نظر باید کلان‌نگر بوده و برنامه عملیاتی برای توسعه و پیشرفت با استفاده از قابلیت‌های بالقوه استان در تمام بخش‌های صنعتی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و ... داشته باشد.

این نماینده مجلس توصیه‌هایی نیز برای استاندار آذربایجان‌شرقی داشت و آن نداشتن نگرش امنیتی، پلیسی و فکر بسته بود.

دهقانی پیش‌بینی کرد انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر سکانداران استان‌های کشور طی دو یا سه هفته آینده صورت گیرد.

منطقه آذربایجان به علت موقعیت خاص جغرافیایی، یکی از مناطق حساس و مهم کشور است.

استان ‌آذربایجان شرقی از استان‌های مهم و پرجمعیت ایران است که در گوشه شمال غرب کشور واقع شده است. مساحت این استان 45 هزار و 491 کیلومتر مربع است که حدود 2.8 درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود.

استان آذربایجان شرقی از ناحیه شمال، با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان (وابسته به کشور آذربایجان) به طول 235 کیلومتر دارای خط همجواری است که مرز مشترک این استان با کشورهای فوق را رود ارس تشکیل می‌دهد.

در حال حاضر ارتباط استان با کشورهای همجوار در طول این مرز تنها از سه نقطه جلفا، خداآفرین و کردشت (مرز نوردوز) انجام می‌گیرد که در این میان جلفا از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین آذربایجان شرقی به دلیل داشتن اشتراکات فراوان با کشورهای همسایه یکی از مهم‌ترین مناطق کشور در روابط خارجی محسوب می‌شود. این استان از ناحیه غربی و جنوب غربی با آذربایجان غربی همجوار است. در جنوب خود با استان زنجان و از ناحیه شرقی نیز با استان اردبیل حدود 400 کیلومتر مرز مشترک دارد.

به هرحال هر روز اسامی زیادی در بین کارگزاران و متولیان موضوع انتخاب استاندار در تبریز و تهران رد و بدل می‌شود. چه بسا در واپسین روزها، نامی از صندوقچه دولت تدبیر و امید بیرون آید که هیچ کس انتظار آن را ندارد!

انتهای پیام/60002/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول