اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان نامناسب است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان گفت: وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان نامناسب است.

وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان نامناسب است

محسن علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به کم هزینه بودن پیشگیری به نسبت به درمان در حوزه بهداشت، اظهار داشت: متاسفانه عدم توجه به پیشگیری در این حوزه از ایرادات کشور ما محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: مشکل عدم توجه به پیشگیری در حوزه بهداشت استان زنجان بسیار شدیدتر از کشور است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به پیشرفت‌های قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حوزه پژوهش و آموزش اشاره کرد و اذعان داشت: متأسفانه کاستی‌ها در حوزه بهداشت و درمان به قدری عمیق است که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرده و مردم را قانع کرد.

وی با نامناسب خواندن وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان هر چه قدر در حوزه آموزش و پژوهش فوق تصور عمل کرده است در این حوزه ضعف‌های عمده‌ای داشته است.

علیمردانی با لازم و ضروری دانستن تهیه و وارد کردن تجهیزات روز دنیا به سیستم درمانی کشور، اضافه کرد: باید متوجه بود که این بخش فقط 5 درصد از این حوزه را شامل می‌شود و بخش عمده همان حوزه بهداشت و درمان است که ضعف کشور ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یک سری از عملکردها در حوزه بهداشت و درمان موجبات ناراحتی مردم را فراهم می‌کند، ادامه داد: بسیاری از هزینه‌ها هم به صورت غیر معمول و خارج از قاعده و قانون به مردم تحمیل می‌شود که در شان جامعه پزشکی نیست.

*موفقیت‌های حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه فوق تصور بوده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر اقدامات خارج از تصور در حوزه آموزش و پژوهش توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، افزود: متأسفانه این اقدامات قابل تحسین بخش‌های دیگر این حوزه را تحت‌الشعاع قرار داده و اهمیت خود را در قبال آنها از دست داده است.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان تاکید کرد: وضعیت بهداشت و درمان استان زنجان نامناسب است.

علیمردانی با بیان اینکه بر اساس قانون 70 درصد هزینه درمان باید توسط بیمه تامین شود، اضافه کرد: این مسئله در حال حاضر برعکس و حتی بیشتر است.

وی با بیان اینکه سال به سال بر مشکلات حوزه بهداشت و درمان افزوده می‌شود، ابراز امیدواری کرد، مدیریت آینده با رفع عوامل دخیل در به وجود آمدن این مشکلات به بهبود اوضاع، اقداماتی را انجام بدهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد راه‌حل نواقص موجود در پیشانی بهداشت و درمان، گفت: می‌توان با سیاست‌گذاری دقیق، کارهای کارشناسی، تزریق اعتبار کافی و اصلاح مدیریت به بهبود اوضاع و کسب رضایت مردم حداقل به صورت نسبی اقدام کرد.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول