اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری مطرح کرد

روزمرگی نتیجه فقدان شایسته‎سالاری در شهرداری گرگان

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان، روزمرگی در کارها را نتیجه فقدان شایسته‎سالاری در شهرداری گرگان دانست و گفت: فقدان رویکرد عدالت‎محورانه در شهرداری سبب شده چرخ کارها به کندی بچرخد.

روزمرگی نتیجه فقدان شایسته‎سالاری در شهرداری گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدابراهیم جرجانی امشب در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلات پرسنل شهرداری در تبعیض پیمانکاران، فقدان رویکرد شایسته‎سالاری و عدم حمایت مالی است که اگر در اندیشه توسعه شهرداری هستیم باید انرژی از دست رفته به این نهاد بازگردانده شود.

وی تصریح کرد: شورای دوره چهارم متشکل از افراد تحصیلکرده و یک تیم کاردان است لذا باید برنامه‎ها به سمتی رهنمون شود که پروژه‎ها در زمانبندی مقرر به بهره‎برداری برسد تا مردم به عملکرد منتخبان خود در شورای اسلامی شهر گرگان خوشبین باشند.

باید زمینه رشد و تقویت پیمانکاران بومی فراهم شود

این عضو شورا در خصوص برون‎سپاری برخی کارها به پیمانکاران بیان داشت: پیمانکاران زیادی در سطح شهر گرگان وجود دارند که نیاز است از نظم و انضباط لازم برخوردار شوند، استفاده از پیمانکاران بومی حتی اگر عملکرد ضعیفی داشته باشند علاوه بر ایجاد اشتغال جوانان استان می‎تواند موجب اندوختن تجربه برای افراد کم سابقه باشد.

جرجانی با تأکید بر اینکه باید زمینه رشد و تقویت پیمانکاران بومی فراهم شود، خاطرنشان کرد: جوانان تحصیلکرده فراوانی در شهر گرگان به دنبال کار هستند که بهره‎گیری از ظرفیت این افراد در برنامه‎های شهری مقدمه خوبی برای اتفاقات خوشایند در توسعه منطقه خواهد بود.

وی افزود: با برداشتن موانع می‎توانیم جوانان تحصیلکرده را وارد گود کنیم تا در گذر زمان به پیمانکاران قوی و توانمند تبدیل شوند.

شهرداری به تنهایی نمی‎تواند چهره شهر را از متکدیان پاک کند

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: اگر مدیریت شهری با برنامه‎ریزی و تعامل سایر دستگاه‎ها حرکت کند می‎تواند شرکت‎های خوبی در سطح شهر راه‎اندازی و از افراد بومی استفاده کند.

جرجانی، یکی دیگر از معضلات شهر گرگان را وجود متکدیان دانست و ابراز داشت: شهر گرگان دارای متکدیان با سنین مختلف است که حتی دیده می‎شود از استان‌های دیگر ‌در این شهرستان مبادرت به تکدی‎گری می‎کنند لذا می‎طلبد در این راستا سایر دستگاه‎های اجرایی از جمله دستگاه قضایی، بهزیستی و نیروی انتظامی نیز وارد عمل شوند چراکه شهرداری به تنهایی نمی‎تواند چهره شهر را از متکدیان پاک کند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر برخورد جدی با متکدیان صورت بگیرد دیگر شاهد چنین صحنه‎هایی در سطح شهر نخواهیم بود و شهر گرگان از این نابسامانی رهایی خواهد یافت.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول