اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

شهرداری رشت مدعی مالکیت 5 مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدارس استان مالک پیدا کرده‌اند، گفت: شهرداری رشت عنوان کرده که مالک پنج مدرسه این شهر است.

شهرداری رشت مدعی مالکیت 5 مدرسه است

ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه پیدا شدن مالک برای مدارس استان به ویژه شهر رشت مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: یک سال است که با این مشکل دست به گریبان هستیم.

وی، با اشاره به اینکه در تالش برای یک مدرسه مالک حقیقی پیدا شده است، افزود: املاک مدارس یکی از مشکلات اساسی است که به عنوان بهره‌بردار باید پیگیر باشیم.

*املاک آموزش و پرورش گیلان بدون سند است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان املاک بدون سند را از مشکلات دیگر این نهاد ذکر کرد و یادآور شد: املاک آموزش و پرورش جایی ثبت شده اما سند ندارد.

وی، با تصریح بر اینکه قصد فروش مرکز تفریحی‌رفاهی فرهنگیان شهید مطهری رشت را داریم، خاطرنشان کرد: این مرکز مورد استفاده فرهنگیان قرار نمی‌گیرد.

نجف‌زاده، افزود: از 32 استان کشور تعداد 28 استان در مشهد زائرسرا دارند و 25 استان نیز دارای هتل و خانه‌های مدرن هستند.

*اخذ سند مالکیت 90 هزار متر مربع در آموزش و پرورش گیلان

وی، با اشاره به اینکه تنها دهکده ساحلی انزلی در اختیار آموزش و پرورش استان است، یادآور شد: این دهکده مالک دارد و دو سال است به دنبال اخذ سند آن هستیم و 90 درصد کار انجام شده است.

این مسئول متذکر شد: از آذر سال 91 تا مرداد سال جاری حدود 90 هزار متر مربع برای آموزش و پرورش استان سند مالکیت گرفتیم.

وی بحث تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها را از مشکلات دیگر آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: این مسئله امروز برای ما نگرانی ایجاده کرده است.

*مدیریت قوی مدارس مشکل‌ترین کار آموزش و پرورش

نجف‌زاده در ادامه مدیریت قوی در مدارس گیلان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مشکل‌ترین کار در آموزش و پرورش مدیریت در مدارس است.

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: اگر مدیریت مدارس گیلان قوی باشد می‌توانیم به اهداف برسیم در غیر این صورت نمی‌توانیم موفق شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آمادگی مدارس این استان برای پذیرش دانش‌آموزان و اعلام آمار دقیق تعداد دانش‌آموزان گیلان، یادآور شد: برخی‌ها آمار مربوط به دانش‌آموزان گیلان را متفاوت اعلام می‌کنند اما بین 380 تا 390 هزار نفر دانش‌آموز استان متغییر است و امسال 385 هزار نفر وارد مدارس در 20 هزار کلاس درس می‌شوند.

وی از ثبت کد ملی دانش‌آموزان در سامانه سناد آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: با این سامانه هر سال آمار دانش‌آموزان دقیق‌تر اعلام می‌شود.

به گفته نجف‌زاده تاکنون 95.7 درصد دانش‌آموزان گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/2300/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول