اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی پروژه راه قزوین ـ الموت ـ تنکابن

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: پروژه راه قزوین ـ الموت ـ تنکابن با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی پروژه راه قزوین ـ الموت ـ تنکابن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: پروژه راه قزوین ـ الموت ـ تنکابن بزرگ‌ترین پروژه راهسازی استان قزوین بوده و به عنوان یکی از پروژه‌های سخت گذر و صعب‌العبور در حال اجراست و قرار است با شکافتن ارتفاعات دو هزار و سه هزار، استان قزوین را به استان مازندران وصل کند.

حبیبی ادامه داد: پروژه راه قزوین ـ الموت ـ تنکابن با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی افزود: طول این پروژه 148 کیلومتر بوده که 62 کیلومتر آن به اتمام رسیده است و امیدواریم ظرف یکسال آینده به مرحله آسفالت برسد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: برای احداث 52 کیلومتر این محور نیز مرحله انتخاب پیمانکار به پایان رسیده و به زودی اجرایی می‌شود.

*پروژه راه قزوین ـ الموت ـ تنکابن دارای 23 تونل است

حبیبی اضافه کرد: در مسیر این پروژه در طول 11 کیلومتر 23 تونل به طول 4 هزار و 300 متر به عنوان بزرگ‌ترین تونل‌های کشور قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نزدیک به 500 میلیارد تومان از محل سهام برای اجرای این پروژه اختصاص می‌یابد که برای این منظور یک کار منحصر به فرد بوده و با همکاری مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه محقق شده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ابراز امیدواری کرد؛ در موعد زمانی تعیین شده این پروژه مهم و اثرگذار به اتمام برسد.

حبیبی ادامه داد: با اجرای این پروژه، فاصله قزوین تا استان مازندران از لحاظ مسافت حدود 180 کیلومتر و از لحاظ زمانی تا دو ساعت کاهش می‌یابد و تقویت گردشگری را نیز در استان استراتژیک قزوین که محل تلاقی استان‌های غربی، مرکزی و پایتخت است به دنبال دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این محور دارای چشم‌انداز بسیار جذابی است و قطعاً هر کس از این مسیر عبور کند برای بارهای بعدی نیز آن را انتخاب می‌کند.

*گازرسانی به مناطق الموت و طارم سفلی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حبیبی در خصوص اجرای پروژه گازرسانی به مناطق الموت و طارم سفلی اضافه کرد: با اجرای پروژه گازرسانی به منطقه الموت با 75 کیلومتر خط انتقال در شهرهای رازمیان و معلم کلایه 100 روستا از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: 100 میلیارد تومان هزینه فاز نخست این پروژه بوده که تا نزدیکی رجایی دشت ادامه یافته است و نزدیک به 50 درصد عملیات بسترسازی آن به اتمام رسیده و برای اجرای بقیه آن نیز پیمانکار انتخاب شده است و به زودی اجرایی می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: با گازرسانی به منطقه طارم سفلی با 120 کیلومتر شبکه انتقال داخلی 11 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

حبیبی اظهار کرد: این پروژه نیز از مصوبات دولت قبلی است و با نزدیک به 10 میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول گفت: همکاران ما در شرکت گاز استان قول دادند که تا قبل از آغاز فصل سرما مردم این مناطق منازل خود را با گاز گرم کنند.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول