اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قزوین خبر داد

برگزاری کارگاه آموزش باغبانی با مشارکت خانواده‌های قزوینی

مسئول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: بوستان شهید بابایی محله نواب میزبان حضور پرشور خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان بود و در این فرصت نحوه صحیح کاشت و نگهداری بذر سبزیجات به آن‌ها آموزش داده شد.

برگزاری کارگاه آموزش باغبانی با مشارکت خانواده‌های قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی کوزه‌گرها صبح امروز در حاشیه برگزاری آموزش باغبانی اظهار داشت: بعد از اجرای موفق این برنامه در بوستان ارکیده واقع در محله جانبازان و مشارکت پرشور خانواده‌های ساکن این منطقه که از سوی باشگاه شهروندی دوستداران محیط زیست خانه فرهنگ پردیس برگزار شد، این‌بار در نقطه دیگری از شهر چنین برنامه‌ای را برپا کردیم.

وی هدف از برگزاری این برنامه را مشارکت در حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری و خانگی و همچنین آموزش و ترویج فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله به خانواده‌ها و به ویژه کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور عنوان کرد.

مسئول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در رابطه با روند برگزاری این کارگاه آموزشی بیان کرد: خانواده‌ها به گروه‌های مختلف تقسیم شدند و ضمن آموزش‌های مربوطه از سوی مربیان، نسبت به نحوه کاشت و نگهداری بذر سبزیجات خانگی اقدام کردند.

کوزه‌گرها یادآور شد: خانواده‌ها از ظروف یک‌بار مصرف (پت) به جای استفاده از گلدان در کاشت بذر استفاده کردند تا در منزل به منظور ساخت گلدان‌های ایستا و آویزی با راهنمایی مربیان بهره ببرند.

وی این اقدام را در راستای آموزش فرهنگ بازیافت به خانواده‌ها، ایجاد خلاقیت در آن‌ها و بازگرداندن مجدد دورریزها به چرخه زندگی اعلام کرد.

مسئول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های آموزشی خود را در مناطق محروم شهر که نیاز بیشتری به برنامه‌های آموزشی و کارگاهی دارند، برگزار کنیم.

کوزه‌گرها عنوان کرد: با توجه به برگزاری جلسات هفتگی کار گروه فضای سبز و نظافت شهری کمیته فرهنگ شهروندی که متشکل از سازمان فرهنگی ورزشی، پارک‌ها و فضای سبز، بازیافت و مدیریت پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش است، فعالیت‌هایی از این دست، به صورت هدفمند پیگیری شود.

*رضایتمندی از اجرای برنامه‌های نشاط‌آور در قزوین

اما نکته جالب و منحصر به فرد در اجرای این برنامه حضور پررنگ خانواده‌ها، به ویژه کودکان و نوجوانان به همراه پدران و به ویژه مادرانشان بود که همگی از برگزاری این کارگاه آموزشی رضایت داشتند.

علی شاه‌مرادی و محمدرضا گودرزی 12 و 13 ساله پس از کاشت بذر بیان کردند: ما امروز توانستیم باغبانی کنیم و خوشحالیم از اینکه مربیان روش صحیح کاشت و نگهداری بذر را به ما آموزش دادند.

محمدرضا که به همراه امیررضا برادر چهار ساله خود به این برنامه آمده بود، افزود: در مدرسه روش کاشت لوبیا و عدس را یاد گرفته بودم ولی باغبانی در محیط زیبای پارک موجب شد به حرف‌های مربی خوب گوش دهم و مطالب بیشتری یاد بگیرم و یک باغبان واقعی شوم.

معصومه آزادی 43 ساله خانه‌دار، ضمن مثبت ارزیابی کردن این کارگاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان دوست داشتنی است و حتی والدین آن‌ها را نیز به همکاری با کودکانشان ترغیب می‌کند.

مینا فرهمند 13 ساله که تازه به بوستان شهید بابایی برای شرکت در این برنامه آمده بود، بیان کرد: من از برگزاری این برنامه مطلع نبودم و وقتی به طور اتفاقی از اینجا رد می‌شدم، متوجه حضور خانواده‌ها و موضوع شدم و تمایل پیدا کردم که در این برنامه شرکت کنم.

صدیقه رضایی 30 ساله و ساکن خیابان نواب که به همراه دو فرزند 10 و هفت ساله پسر خود در این برنامه حضور پیدا کرده بود، عنوان کرد: این برنامه به نوعی فرهنگ‌‌سازی برای حفظ محیط طبیعی شهرمان است و ابراز امیدواری کرد که خانواده‌ها مانند امروز در اجرای این کارگاه‌های آموزشی مشارکت فعال داشته باشند.

گفتنی است، کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در این برنامه که در بوستان شهید بابایی خیابان نواب جنوبی برگزار شد، مشارکت مؤثر داشتند.

در پایان به تمام شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی به قید قرعه جوایزی اهدا شد و از 20 نفر از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2667/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول